Brev
ensom
nå jeg sider der hjem og gød det jeg skal føler jeg mig ensom
jeg har ik noge venner i byen og ja det er lidt trist
og jeg leger nesten aldrig med mine venner
sider og spiller i stedfor at lege
dreng x 11 år
Dreng, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng - 11 år.
Hvor er det sejt, at du skriver til BørneTelefonen og fortæller om, at du føler dig alene.
Du skriver ikke, om du har snakket med nogen om, hvordan du har det. Mon der er nogen der ved, at du gerne vil lege med dine venner i stedet for at sidde og spille hele tiden?
Måske er der flere, der har det som du, men I får bare aldrig fortalt hinanden, at I gerne vil være sammen.
Jeg synes, at du skal starte med at fortælle dine forældre, at du gerne vil lege med nogen. Måske kan de hjælpe dig med at få nogle aftaler.
De kan måske også hjælpe dig med at få sagt noget om det henne i skolen. Nogle klasser har legegrupper eller hyggegrupper. Det kunne dine forældre eller du selv måske foreslå til din lærer?
En anden mulighed kunne være, at du begynder at gå til noget i din fritid. Måske er der nogen i klassen, der går til noget, som du også kunne have lyst til?
Det kunne være en god ide for dig at ringe til BørneTelefonen på 116 111. Så kan du høre, om den voksne, du snakker med, måske har flere ideer til, hvad du kan gøre.
Det vigtigste er, at du begynder at fortælle til nogen, at du ikke har det så godt. Du er startet ved at skrive herind, og det er rigtig godt. Jeg håber du også har mod på, at gå videre med det. Det er jo super vigtigt at have venner. Og det er, som du siger, lidt trist at være alene.
Jeg ønsker dig alt godt.
Mange hilsner fra BørneTelefonen