Drenge er forvirrende

Hej jeg er en pige på 17 år som er meget forvirret . her fra en måned siden skrev en dreng fra min efterskole som hed Kasper til mig , da jeg Sagde Det til min veninder ,Sagde de at jeg skulle passe på med at få føles for ham da han var en fuck boy .jeg var ligeglad med hvad de sagde jeg syndes at Kasper var sød , jeg har så haft noget med ham i en måned , men igår lage jeg et opslag op på Snapchat, hvor at hvis en person ville være i et forhold med dig så skulle de sende en ring . Det gjorde Kasper så og vi kom samme lige end til i dag kl 9 hvor at Kasper skriver at vi er gået alt for hurtig frem , det skal lige at det ikke var min hensigt med det jeg lage op på Snapchat , og at det har været ham som hele tiden har lagt op til ting ,som jeg ikke har haft lyst til , men Kasper har Selvfølgelig Accepteret at jeg ikke ville .

Men han skrev at vi skulle lære hinanden beder at kende villet jeg var enig i men at vi stadig skulle være flise , så fik jeg ydeligere to beskeder hvor der stod om at vi ikke bare skulle være venner . så på 24 timer gik jeg fra at være flise til kærester til venner , det forstå jeg ikke .

Jeg har så opdaget at jeg nok kun har være samme med Kasper for at glemme en jeg har haft med en som hedder Mads som jeg har haft noget med i to måneder , det skal lige sige at jeg ikke har vist det føre nu , men at der har været mange tren , fx at jeg ikke ville have at Mads skulle se mig og Kasper samme , men det tænkte jeg ikke over der . Det var føst i dag da Kasper Skrev at jeg fandt ud at der var noget galt, da jeg kun var forvirret og ikke var den mindste smule ked af det ,da Kasper skrev at vi kun skulle være venner jeg syndes Nærmest at det var komisk .

Så jeg ved ikke hvad jeg skal gøre nu .

Pige, 17 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dig.

Tak for dit brev. Du er god til, at beskrive hvad der sker i dit liv og dine følelser omkring det.

Jeg synes det er ret stærkt, at du turde tage chancen og se noget andet i Kasper end det, dine veninder gjorde. Nu hvor det er slut, kan du så mærke, at du måske ikke er kommet helt over Mads endnu. Jeg synes det lyder som om du er god til, at mærke og stole på dine gene følelser.

Jeg kan godt forstå, at du er forvirret over at du på 24 timer er gået fra, at være kærester med Kasper til nu kun at være venner, og så oveni købet finde ud af, at du ikke er kommet helt over Mads.

Det lyder for mig, som om du egentlig er okay med, at Kasper og dig nu kun er venner. Det virker mere som om det er i forhold til Mads, at du skal finde ud af dine følelser. Mon du gerne ville være sammen med ham igen? Jeg bliver lidt nysgerrig på hvordan det mon var da i havde noget? Og var der mon en god grund til, at det stoppede?

Jeg ved fra andre unge, at det har hjulpet dem at tale med deres venner/veninder om de forhold man stadig savner. Måske kan de hjælpe med at minde dig om hvorfor det stoppede, eller have gode idéer til hvordan du kan starte noget nyt igen.

Jeg håber, at du fortsat kan bruge din evne til at mærke og stole på dine egne følelser, til at finde ud af hvad der er rigtigt for dig at gøre herfra.

Kærlig hilsen Børnetelefonen.

Efterskole Hvordan får man nye venner?

Skal du snart starte på efterskole? Eller går du måske allerede på en?

Efterskole kan være en helt særlig oplevelse, hvor man får nye venner og særlige oplevelser. Det kan også være, at man oplever nye slags udfordringer.

Overvejer du efterskole, har du måske tanker som: Er efterskole det rigtige for mig? Hvordan betaler man for efterskole?  Hvordan får man venner? Hvad gør man ved hjemve? Eller skal jeg slå op med min kæreste, fordi jeg starter på efterskole?

Få gode råd og vejledning til efterskole inde på vores temaside her.

Hvad gør man, hvis man er Skoletræt?

Gode råd om at være Ny i klassen

Skole og efterskole Andre der hjælper

Uddannelsesguidens eVejledning

Vejledning om uddannelse og job