Brev
Corona
Hej børne telefonen,
jeg skriver pga corona, jeg har det meget svært med hjemmeskoene og det gør at jeg bliver meget ked af det og sur og det går ud over min venner og familie ,
min mor og far hved det godt og er meget gode til at hjælpe mig
Pige, 10 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 10 år
Det er rigtig godt at høre, at din mor og far er gode til at hjælpe dig. Jeg kan virkelig godt forstå, at corona og hjemmeskole gør dig i dårligt humør.
Der er rigtig mange, både børn og voksne, som har det ligesom dig lige nu. Jeg tror, at vi er mange, som virkelig ville ønske, at vi ikke længere skulle blive hjemme og være så forsigtige for at undgå coronasmitte.
Når noget er svært og irriterende, så kan man let blive i dårligt humør. Man kan komme til at blive sur på andre. Du skriver, at det går ud over din familie og dine venner.
Det er selvfølgelig ikke så godt, men det er desværre noget, som kan ske for alle mennesker engang imellem. Det lyder heldigvis som om, at din mor og far godt kan forstå det.
Det kan være en god ide at finde nogle ting at lave, som kan gøre dig i bedre humør. Hvad kan du finde på, som plejer at gøre dig glad?
Det kunne være noget kreativt, noget med sport, at se en god film, at lytte til din yndlingsmusik. Det kan også være, at der er noget, som I kan lide at lave sammen i familien?
Prøv at mærke efter, hvad du trænger til. Vil du helst lave noget for dig selv eller kunne det være rart at være sammen med dine forældre?
Jeg håber, at du kan finde på nogle ting, som kan gøre dig i lidt bedre humør. Og så synes jeg, at du skal blive ved med at fortælle din mor og far, hvordan du har det. Det er godt, at du har dem.
Kærlig hilsen BørneTelefonen