Brev
Jeg har set porno
Hej jeg er 16år gammel
jeg har set porno et tidspunkt så jeg porno ligepludselig var der nogen der ringe det var den centrale afrikanske regering tro jeg det stod der Jeg ved ikke hvad de vil mig jeg var bange kan ringe til mig to gange Jeg tog den ikke Jeg er bange for at der sker noget på grund af at porno please Hjælp mig jeg ved ikke hvad jeg skal gøre
Dreng, 16 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej med dig
Tak for dit brev. Hvor er det godt du spørger, når du bliver så bekymret og bange for, at nogen er efter dig.
Der er mange unge og også voksne, som ser porno. Det er ikke forbudt at se porno. Der er ikke nogen i andre lande, der holder øje med om der er nogen, der ser porno. Det har du lov til, og det skal andre ikke blande sig i.
Hvis der er nogen, der har ringet til dig samtidig med at du så porno, så jeg tror jeg, at det var helt tilfældigt.
Og jeg tror bestemt ikke, at den centrale afrikanske regering vil dig noget. Det lyder som fup og fiduser. Der findes desværre mange former for fupopkald, og det bedste man kan gøre, er at lægge på, ignorere dem og eventuelt blokere nummeret.
Mange synes det er meget privat at se porno, og derfor er det noget, som de gør i det skjulte, så det ikke bliver opdaget. Derfor kan mange godt føle, at det er lidt forbudt. Måske det også er sådan for dig? Det er meget almindeligt at have det sådan, men du skal vide, at det er helt okay at se porno.
Jeg håber, du kan bruge mit svar, og at du ikke er bange længere.
Kærlig hilsen BørneTelefonen