Brev
en oplevelse der bare er blevet indeklemt
Obs: Brevet er redigeret af hensyn til vores yngste læsere. Rådgiveren har læst hele brevet.
Hej, jeg er en pige på 13 år.
(Denne fortælling kan godt være lidt grænseoverskridende at læse )
Det var en aften hvor mine forældre skulle i teatret, så jeg blev passet af min fætter på 18, (siden jeg er bange for at være alene hjemme om aftnen).
Han lavede aftensmad og alt muligt, og det var hyggeligt.
Men pludselig blev det mærkeligt han tog en banan frem, og sagde jeg skulle sutte på den
han tog signe bukser af og puttede vand på hans penis, han sagde jeg skulle sutte dden,
Da han så var tilfredsstillet sagde han, at jeg ikke måtte sige det til nogen, for det er privat det vi havde gjort.
Men da min forældre kom hjem og min fætter gik sagde jeg det men, de sagde det ikke er OK at beskylde NOGEN for sådan noget.
Jeg føler mig bange, og usikker, jeg føler også at det er min skyld hvis jeg havde gjort modstand og havde sagt nej ville jeg aldrig havde haft sådan en stor hemmelighed, jeg har det virkelig dårligt med det
Men tak fordi i vil læse, det alligevel selvom det måske har været lidt grænsseoverskridene at læse,
Håber i kan hjælpe
Kærlig hilsen pigen på 13 ?
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 13 år
Hvor er det godt, at du har samlet dig mod til at skrive herind om det, du har været udsat for.
Jeg kan godt forstå du skriver, at det kan være grænseoverskridende at læse Men det er kun grænseoverskridende, fordi din fætter gik langt over din grænse. Og det han har gjort mod dig, er ulovligt. Det er modigt og flot at du er åben om det, og fortæller det i et brev.
Det er meget forkert det han gjorde, og det er ikke din skyld. Du har på alle mulige måder vist ham, at det ikke var ok for dig. At sige fra og nej, kan man gøre på mange måder. Og det kan være så svært at sige det med ord. Han er voksen og han har presset dig til det. Det er kaldes for en seksuel krænkelse. Din fætter har udsat dig for en sekuel krænkelse. Og det er vigtig, at der er nogen voksne som hjælper dig og passer på dig.
Det er normalt at føle sig flov og skyldig efter at være blevet seksuel krænket, men du har ingen skyld eller grund til at være flov.  Og det er vigtig, at der er nogen voksne som hjælper dig.
Du fortalte det til dine forældre med det samme og du gjorde det helt rigtige! Jeg bliver meget bekymret over, at de ikke tog det alvorligt og ikke troede på det, du fortalte.
Du har ikke beskyldt nogen for noget. Du fortalte jo, hvad der var sket og ville have hjælp. Du har gjort det helt rigtige. Du skal have hjælp fra en voksen, der tager det alvorligt og tror på det du fortæller.
Hvis dine forældre ikke tror på det du fortæller eller ikke gør noget ved det, så find en anden voksen at sige eller skrive det til. Det kan være en venindes mor, en lærer, en fra klubben eller en voksen, du tænker vil være god for dig.
Du er meget velkommen til at bruge BørneTelefonen - du kan ringe eller skrive med os på 116111, vi kan også hjælpe dig med at får hjælp.
Mange kram fra
BørneTelefonen