Brev
Bange for 3 verdenskrig!
Obs: Indholdet er redigeret af hensyn til barnets anonymitet.
Hej BB,
jeg er 10 år og jeg er VIRKELIG bange for at der kommer krig! Jeg ved at det kommer til at ske!
Jeg bliver helt bange når jeg bare lige tænker at der kan udbryde en krig, nogen gange tænker jeg også at Hvorfor kan Danmark komme med i Krigen vis vi ikke skændes med andre lande.
Jeg har skrevet her ind men det var for 3-2 uger siden og det var i Chat.
Hilsen 10 årig pige der er bange
Pige, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 10 år
Jeg er glad for, at du skriver til os, for det er bestemt ikke nogle rare ting at gå og være bange for. Hvis du går længe og er bange og bekymret, kan det vokse sig større, sådan at du næsten ikke kan tænke på andet. Derfor er rigtig vigtigt, at du taler med nogle voksne om de bekymringer, du har. Det kan være dine forældre, en moster, din lærer eller en helt anden som du har tillid til.
Der er nogle voksne, der synes det er ubehageligt at snakke med børn om krig. Og der også nogle voksne, der ikke synes, at børn skal tænke på det. Men når børn tænker på det alligevel, så skal de altså forlange, at de voksne snakker med dem. Hvis dine forældre ikke kan snakke med dig om det, så prøv at finde en anden voksen, som kan forklare dig de ting, du gerne vil vide. Det er meget bedre at få svar på sine spørgsmål, og at få lov at tale om det, man er bange for.
Du må også meget gerne ringe til BørneTelefonen på 116111 og tale med os om de ting, der gør dig bange. Du har jo allerede prøvet at chatte med os, men det kan også være rigtig rart at høre en sød stemme i telefonen. Det er helt gratis at ringe, og du behøver ikke sige dit navn.
De bedste hilsner fra BørneTelefonen