Jeg vil gerne havde et fritidsjob tæt på mig

Hej brevkasse,

jeg er en dreng på 13, som gerne vil havde et fritidsjob på en gård tæt på mig,

jeg har spurgt mine forældre om de vil hjælpe mig, det ville de gerne, men de ved heller ikke helt hvad der er at gøre.

Jeg har skrevet en ansøgning, ved ikke om man skal bruge sådan en( men nu har jeg den) hvis det er.

Jeg har læst meget om emnet, ved godt hvad jeg må og ikke må lave,

jeg vil mest havde jobbet pga det er noget som jeg synes er sjovt og er ikke bedste venner med mine klasse kamarater, men det går nok:)

håber i/du kan hjælpe mig:)
Fortsat god dag:)

Dreng, 13 år
Svar fra

Børnetelefonen

Hej dreng på 13 år.

Det lyder da som en rigtig god idé med et fritidsjob. Især med noget du synes er sjovt og spændende.

Det lyder som om, at det er et bestemt sted du godt kunne tænke dig at arbejde. Du kunne prøve at tage hen på gården og sige hej. På dit besøg kunne du fortælle, at du er interesseret i et fritidsjob hos dem. Det kan ofte være en god idé at møde op personligt. På den måde viser man, at man er interesseret. Dem man søger arbejde hos, kan danne et indtryk af én. Du kan også tage en af dine forældre med, hvis du synes det kunne være rart.

Det er rigtig godt, at du allerede har skrevet en ansøgning. Dine forældre har måske læst den, så de ved, hvad du har skrevet og kan hjælpe dig, hvis det bliver nødvendigt. Det kan også være, de har nogle gode idéer.

Du kan også tage ansøgningen med, hvis du besøger gården og så aflevere den personligt til dem. Det giver også et godt indtryk.

Hvis der ikke er mulighed for, at få et job på gården, så kan du sende eller aflevere din ansøgning rundt til andre steder,  du synes kunne være sjovt at arbejde.

Jeg sætter lige et link ind til BørnePortalen her kan du bl.a. læse om dine rettigheder, når du har et fritidsjob: http://boerneportalen.dk/rettigheder/skole-og-arbejde/

Held og lykke med jobsøgningen.

De bedste hilsner fra BørneTelefonen.