Brev
liderlig !!!!
hej bb.
hej jeg er en dreng på 14. ville bare spørge om det er lovligt at spørge en dame om hun vil lære en op i sex…
håber i vil svare
Dreng, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 14 år
Der er ikke noget ulovligt i at spørge en dame, om hun vil lære dig op til sex. Det kan du sagtens gøre. I må dog ikke være så tæt i familie, så man kan sige, at det er incest.
Men det er ulovligt at have sex, hvis bare en af parterne ikke er fyldt 15 år. Så det er altså der, at det ulovlige kommer, for det vil være ulovligt for en dame (hvis du mener en, som er over 15 år), hvis hun har sex med dig.
Kærlig hilsen fra BørneBrevkassen
Har du spørgsmål til sex eller den første gang?
Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.
Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?
Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!
Quiz om sex, seksualitet og krop
Kender du til myterne?