Brev
Er det sikkert?
Hej
Kan jeg godt se porno på min iPhone uden at den bliver flydt med virusser osv? Eller kan jeg eller mine forældre få bøder af det?
Dreng, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej!
Der er altid risici i at gå ind på pornohjemmesider, især hvis man trykker på alt muligt derinde. Jeg tror den bedste tommelfingerregel er ikke at downloade noget, men kun streame det, så tror jeg ikke der sker noget (bortset fra, hvis det er noget ulovligt).
Hvis der kommer andre ting op på din skærm, såkaldte pop-up vinduer, så vil jeg råde dig til ikke at klikke ind på det, men bare lukke pop-up vinduet ned.
Men måske du kunne snakke med nogle af dine venner om, hvad de gør, når de skal se den slags på nettet. Det kan være, at de har nogle gode råd.
Jeg håber, at du kunne bruge mine bud, og at du lykkes med at undgå vira (virus i flertal) og bøder!
Kærlig hilsen
BørneTelefonen