Sex fantasier

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 19 år

Tak for dit brev. Hvor er det godt, at du vælger at skrive til BørneTelefonen, når du ikke ved, hvem du ellers skal kontakte.

Når man er ung som dig, så har man nemt ved at blive seksuelt tiltrukket og fascineret af et andet menneske. Vi ved fra andre unge – både piger og drenge, at det kan komme til at fylde meget for én. Mon det også er sådan, du har det?

Jeg tænker, at det er helt naturligt, at du onanerer til tanken eller fantasien om din Gudmor. Det er en sund måde at udleve din tanke om hende på, og samtidig kan det måske for en stund også tage toppen af din tiltrækning af hende.

Når man er så tiltrukket af nogen, som du er, så er det nok meget naturligt gerne at ville se personen nøgen. Du viser, at du har nogle sunde værdier, når du godt ved, at det ville være forkert at kigge på hende, uden at du har fået lov. Lige meget hvor svært det kan være at lade være, så hold fast i, hvad du ved, er det rigtige for dig at gøre.

Og hvem ved, måske er hun faktisk smukkere i din fantasi end i virkeligheden. Har du mon tænkt på det?

Hvis man skal spørge nogen, om man må se dem uden tøj, så skal det gerne være fordi, man er i et forhold med personen. I alle andre tilfælde kan det virke meget krænkende at blive spurgt om. Derfor er mit svar, at du ikke kan spørge din Gudmor eller nogen anden for den sags skyld om at se dem nøgne.

I forhold til loven så er det tilladt for dig at have et seksuelt forhold med din Gudmor. Men der er nok et par ting, du lige bør overveje først. For det første er det jo alfa og omega, at hun har det på samme måde som dig. Mon hun har givet dig nogen tegn på det? Hvis ikke så må du tænke dig rigtig grundigt om, inden du viser hende, hvordan du har det med hende.

Hvis hun ikke har det som dig, så skal I jo også gerne kunne være i stue sammen bagefter, så du må som minimum være meget varsom. Du kan også med fordel gøre dig overvejelser over, om I ville gøre nogen kede af det, hvis I indledte et seksuelt forhold. Måske dine forældre ville have det svært med det?

Du kan også overveje, hvordan du selv ville have det, hvis du har sex med hende et par gange, og så skal være i stue sammen med hende de næste mange år med den viden i baggagen?

Fordi hun er din Gudmor, har hun også et ansvar overfor dig. Hun skal passe på dig, fordi hun er den voksne. Du fortæller, at du bliver passet af hende lige nu. Det fortæller også mig, at det egentlig er meningen, at hun er en af de gode voksne i dit liv, som du kan betro dig til og passe på dig.

Jeg ved, det måske er virkelig irriterende at få at vide, men jeg synes, du skal prøve at se, om din tiltrækning ikke fordamper lidt efter lidt. Måske der findes en anden sød pige i din klasse eller din omgangskreds, som du kan kaste din opmærksomhed efter i stedet for?

Det foreslår jeg, fordi jeg ved, at tiltrækning kan være stor – men også nogle gange kortvarig. Derfor ville jeg ønske, at der fandtes en anden pige, nærmere din alder, som du kunne vende opmærksomheden imod i stedet.

Hvis du har brug for mere viden i forhold til, hvordan aldersforskel kan betyde noget for jer i forhold til forskellige ønsker, grænser og seksualitet, så kan du evt. kigge her: Rettigheder og seksualitet.

Du er også altid velkommen til at ringe til os på BørneTelefonen på 116111, hvis du har brug for at tale om det.

Jeg ønsker dig alt det bedste!

Kærlig hilsen BørneTelefonen

Andre der Hjælper

Der findes også andre steder, hvor du kan få rådgivning og hjælp.

Måske har du brug for at tale med en ekspert, der ved rigtig meget om lige præcis dét, du tumler med.

Fandt du ikke den hjælp, du søgte efter? Her er en liste over andre, der også har rådgivning for børn og unge.