Julemærkehjem…
BREV
Jeg er en pige på 13 år, som har meldt mig til julemærkehjem. Jeg har kun sagt det til min bedste veninde, og mine lærer som skal vide hvor lang tid jeg er væk osv. Jeg skal være der i 10 uger, men jeg ved ikke hvad jeg skal sige til dem i klassen. Jeg har ikke lyst til at sige det til dem alle sammen, da jeg syntes det ville være sååå pinligt! Jeg kan jo ikke lade som om jeg er syg i hele 10 uger, da det ville være ret mærkeligt… Please hjælp!
SVAR FRA
BØRNETELEFONEN
Kære pige Tusind tak for dit brev. Ved du godt, hvor sejt det er, at du selv har meldt dig til et julemærkehjem? Det er bare supersejt gået af dig! Jeg kan godt forstå, at du ikke rigtig ved, hvad du skal sige. Jeg vil foreslå dig, at du prøver at tale med din lærer om det. Han/hun kender dig, kender din klasse og jeg vil gætte på, at han/hun har et rigtig godt forslag til, hvad du skal sige omkring det. Jeg vil selv gætte på, at det smarteste ville være at sige det som det er. Men det kan jeg bare ikke vide, om der er rigtigt, for jeg kender jo ikke dig, og ved jo ikke hvordan du vil have det med det. Men din lærer kender dig! Hvis du nu synes, at det er meget svært at tale om, så kunne du jo bare vise din lærer det brev, som du har skrevet herind, og så vise ham/hende mit svar også, så tror jeg godt, at din lærer kan regne ud hvad det er, som du gerne vil have hjælp til… Til sidst vil jeg bare sige held og lykke. Husk at du er sej og glæd dig så til at komme afsted!Kærlig hilsen BørneBrevkassen
Andre der Hjælper
Der findes også andre steder, hvor du kan få rådgivning og hjælp.
Måske har du brug for at tale med en ekspert, der ved rigtig meget om lige præcis dét, du tumler med.