Onani & mens

Hej er en pige på 13
Må jeg godt onanere med en pude selvom jeg har mens?

Pige, 13 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære 13-årige pige

Tak for dit brev.

Du kan sagtens onanere, mens du har menstruation. Jeg kan forstå, at du bruger en pude til at onanere med, og det er ganske normalt. Du kan også sagtens bruge en pude til at onanere med, mens du har menstruation. Dog skal du være forberedt på, at du måske kan bløde på din pude.

Hvis du bruger forskellige ting til at onanere med, skal du sørge for, at de ALTID er rengjorte.

Der findes nemlig både gode og dårlige bakterier i skeden, og normalt er der flest af de gode og sunde bakterier, men menstruationen gør denne balance skrøbelig. Derfor er det vigtigt, at hænder og andet er rene og ikke fulde af bakterier, som kan føre til en infektion i underlivet.

Der findes mange måder at onanere på, og det vigtigste er, at du nyder dig selv, din krop og at det er dejligt og rart for dig. Du kan læse meget mere om onani her på Sexlinien; https://www.sexlinien.dk/emneside-piger-kvinders-kroppe/pigers-kvinders-onani

Kærlige hilsner fra BørneTelefonen

få flere råd til menstruation

Menstruation er noget af det mest naturlige for piger at have. Det er et tegn på, at kroppen fungerer, som den skal. Alligevel kan det være lidt svært eller pinligt at snakke om. Det vil vi gerne hjælpe dig med!

På vores side om menstruation kan du blive klogere på, hvad menstruation er og få gode råd til, hvordan du taler om den og en guide til bind, tampon og menstruationskop.

Kender du privatsnak.dk?

privatsnak.dk kan du se film og læse om:

  • Hvad sker der, når man kommer i puberteten?
  • Hvad gør man, hvis man får bumser?
  • Hvordan kan man mærke, om man er forelsket?
  • Hvornår har man sex første gang?
  • Hvordan sætter man et kondom på?

… og mange andre spørgsmål.