Brev
Ikke mens endnu?
Jeg er en 13 årig pige som ellers er meget udviklet
fik først bryster i klassen men har stadig ik fået min mens.
Er der noget galt med mig siden jeg ik har fået den.
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej pige 13 år
Hvor er det godt, du skriver til BørneTelefonen.
Du skriver, at du er meget udviklet, men at du stadigvæk ikke har fået din menstruation. Du spørger, om der er noget galt med dig?
Der er intet galt med dig. Du udvikler dig helt normalt. Der kan gå lang tid, fra brysterne begynder at udvikle sig, til du får din menstruation. Det er meget forskelligt fra pige til pige, hvornår man begynder at udvikle sig og få sin menstruation.
Hvis du har brug for at få flere svar eller blive beroliget, så kan du også tale med din sundhedsplejerske. Jeg har også et link her fra BørneTelefonen, som handler om menstruation.
bornetelefonen.dk/menstruation
Jeg håber, svaret kan berolige dig. Der er ikke noget galt med dig, selvom du ikke har fået din menstruation endnu.
Mange varme hilsner BørneTelefonen