Brev
intim barbering
Hej børnetelefonen.
Jeg vil gerne begynde at intim barbere, men jeg ved ikke om jeg har lyst til at fortælle min mor det. Vi har en godt forhold, og hun hjalp mig også med hår på ben og und armene. Men jeg syntes at det er lidt for privat, til at min mor skal have det at vide. Hvad syntes i?
mvh Mig:)
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej pige på 14 år
Mange tak for dit brev.
Jeg synes det lyder så skønt, at din mor og dig har et godt forhold. Det er dejligt hun har kunnet hjælpe dig i forhold til råd om barbering af hår under armene og på benene.
Jeg vil men,e man sagtens have et godt forhold til sin mor, uden nødvendigvis at skulle fortælle alt. Du kan mærke, at du synes det er for privat at tale med din mor om intimbarbering. Det er der intet galt i. Det er en fuldt ud berettiget følelse, at der er noget man ønsker at have for sig selv. Den følelse synes jeg du skal holde fast i og følge.
Når man har et godt forhold til et andet menneske kan det undre en, når der er noget man ikke har lyst til at dele med dette menneske. Men det er helt almindeligt og helt okay at der er noget man ønsker at holde for sig selv. Det kan være det ændrer sig over tid. Det kan også være det ikke gør. Men uanset hvad, så er det helt okay ikke at fortælle sine nærmeste alt.
Del det med din mor som føles rigtigt for dig, og vær glad for din mors og dit gode forhold.
Lige et enkelt råd fra mig omkring intimbarbering. Det kan være en god ide at have to forskellig skrabere af hygiejnemæssige årsager. Så du har en skraber til hår under armene/på benene og en anden til intimbarbering.
Venlig hilsen Børnetelefonen