Brev
Er det okay at have en lille pik?
Hejsa bb eller hvad man nu siger?!
Jeg har et problem med min diller!?
Jeg syns at den er meget lille og ved ikke hvordan jeg kan gøre den større den er ca16 cm og jeg onanere rigtig meget!
Men det virker ikke :((
og min kæreste vil ikke give mig et blowjob fordi det er for lille?
Please hjælp!
Kh dreng 16 år
Dreng, 16 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 16 år
Tak for dit brev. Det lyder som om, at du er frustreret, og så er det rigtig godt at søge råd.
Mange drenge har faktisk en pik, som er mellem 14-16 år, så ud fra hvad du beskriver, lyder det til, at den er helt normal. Derfor tænker jeg, at dig og din kæreste måske har nogle lidt urealistiske forventninger til, hvor stor en pik skal være?
Størrelsen på pikken kan være meget forskellig fra dreng til dreng, både i stiv og slap tilstand. Og ligesom alle andre af vores kropsdele kan pikke have forskellige farver og former.
Pikken vokser hele puberteten, så det er ikke sikkert, at den er udvokset helt endnu. Man kan desværre ikke rigtig gøre noget selv for at gøre den større, så det har ingen betydning, hvor meget du onanerer.
Hvis du har lyst, kan du læse mere om pikken her: http://www.sexlinien.dk/emneside-drenge/maends-kroppe/pikstoerrelse.aspx
Det er meget naturligt, at man som ung sammenligner sig med andre, og at man kan blive usikker på, hvordan ens krop ser ud. Selvom drenge og mænd ofte sammenligner pikstørrelse, så er det faktisk sådan, at størrelsen ikke behøver at betyde noget  Pigers skede er meget fleksibel, og det betyder, at den tilpasser sig. Derfor er størrelsen faktisk ikke så afgørende for, om man kan have god sex med sin partner.
Jeg håber, at mit svar har beroliget dig lidt.
Mange hilsner fra BørneTelefonen