Brev
Glemt dag på job
Hej, jeg har opdaget jeg skulle have været på arbejde idag, men havde ingen ide hvilket jeg har det super skidt over og er bange for at skulle komme på arbejde igen her om er par dage. Har det super pinligt over det, og ikke mindst dårlig samvittighed. Hvad skal jeg gøre for at føle bedre?..
Pige, 18 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dig!
Tak for dit brev! Jeg kan godt forstå det ikke er sjovt at have glemt en dag på arbejdet og du har det skidt over det. Det kan nemlig give bekymringer for hvordan det bliver næste gang man kommer på arbejde, som jeg kan læse du også har. Det er ikke en rar følelse og man skal ikke gå på arbejde med bekymringer! Jeg vil prøve at hjælpe dig, så godt jeg kan.
Jeg tror at alle mennesker har oplevet at komme til at glemme noget som var vigtigt. Det er helt naturligt, at det kan ske nogen gange. Det kan ske for selv den bedste!
Jeg tænker om det kunne være en mulighed for at dig, at du ringer til din chef og forklarer din chef, at du har dårlig samvittighed og at du har det rigtig skidt med det? Måske det også kan gøre det nemmere, at komme på arbejde næste gange, hvis din chef ved hvordan du har det med det? Hvis din chef ved hvordan du har det, kan vedkommende måske også se, at du ikke kommer til at glemme en vagt fremover og at du går rigtig meget op i at passe dit arbejde ordenligt.
Måske du kan snakke med dine forældre om at du har glemt en vagt på arbejde? Det kan være at de har prøvet også at glemme noget vigtigt en gang, og de kan hjælpe dig med at få ro på. Kunne det være en mulighed for dig?
Jeg kan læse i dit brev, at du virkelig ikke har det godt med at du har glemt dit arbejde. Det viser for mig, at du har rigtig meget samvittighed overfor dit arbejde og gerne vil gøre det godt igen. Det tænker jeg er en rigtig god styrke, som du kan bruge når du skal på arbejde igen og det kan føles svært! Der er oftes en vej ud af den her slags problemer også selvom det måske ikke føles sådan lige nu.
Jeg håber du kan bruge mit svar! Husk du kan altid skrive til os igen eller ringe til BørneTelefonen på 116111!
Kærligste hilsner
BørneTelefonen