Sengetid

Hej brevkasse.

Jeg har et problem.

Mine forældre lader mig kun være op til kl. 01:00

i weekenden og i ferierne.

Jeg synes det er mega nederen

da ALLE mine venner

ikke har nogen sengetid i weekenden,

og jeg føler tit at jeg går glip af noget

når jeg allerede skal være i seng kl. 01:00.

Jeg er snart 15 år og synes også

at det begynder at blive lidt pinligt.

Jeg har prøvet at snakke med dem om det

men de vil ikke lytte!

Hvad skal jeg gøre!?

Dreng, 15 år

Prøv at fortæl dem hvad du går glip af. Måske hvilke ting der ville gøre det bedre at du kunne være oppe længere. Du kan jo også sige at du er gammel nok til selv at beslutte og tage noget ansvar. (Den falder de gamle tit for ;)). Men ellers kan du måske være oppe alligevel?

  • Pige, Pige, 15 år

Det er ikke længere muligt at give råd til dette brev. Vil du hjælpe andre børn, så klik her

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.

Du kan få en Bisidder fra BørneTelefonen

Hvis du skal til møde i kommunen eller i Familieretshuset, kan en voksen fra BørneTelefonen gå med dig. Det er helt gratis at få en bisidder.

Ring

Ring til bisidningen på nummer 35 55 55 56.

SMS

Send SMS til BørneTelefonen på nummer 116111.

Ring

Ring til BørneTelefonen på nummer 116111.

Chat
Chat
Gruppechat
Gruppechat