Sociale medier

Jeg er en pige på 14 år, alle fra min klasse har snap og andre SOME.

Og så er der mig. Jeg har ingenting.

Min klasse har lavet en gruppe hvor de planlægger alt og skriver sammen.

Jeg føler mig lidt udenfor nogle gang,

for så er det altid mine veninder der sender vigtige bedskeder til mig fra gruppen,

så jeg ved hvad der kommer til at ske. Det skal de andre bemærke lidt mange gange…

ja og så når man har fundet den sødeste fyr på ferien og den spørg efter snap…åååh HVAD SVARE MAN SÅ??

“Ja, hey du kan få mit nummer” det gør man bare ikke længere føler jeg.

Jeg spurgte mine forældre om det da jeg var 11 år og 13 år, der sagde de nej og det må vi tale om.

De har dikkert glemt det for de nåede aldrig at tale om det.

Jeg har et tæt forhold til dem, er bare førstebarnet, der skal spørger om alt først.

De er sikkert bange for at jeg bliver for stor.

Har ikke spurgt dem i 1 1/2 år nu.

Ved ikke engang om jeg gider have det.

Men er det okay, eller ville mine veninder synes at jeg er weird…

Jeg tror bare ikke jeg vil bruge 100 år på telefon… derfor vil jeg ikke have det.

Men for fællesskabets skyld…

Tak for at i gad høre på mig.

Det er enlig ikke et spørgsmål, jeg forventer ikke at i løser det.

Jeg har bare lyst til at skrive det ned og reflektere over det og få noget feedback på mine tanket tak.

Og husk i der ude, i er perfekte som i er og i skal ikke lytte til mig hvis i har andre meninger!

I skal gå jeres egen vej!!

Fra Pige på 14 1/2 😅🥰

Pige, 14 år

Hej søde du! Det lyder øv! Det giver god mening og det er helt okay ikke og ville have sociale medier. Du skal ikke føle dig presset.
Hvis du vil synes jeg du skal snakke med dine forældre, især når det er så længe siden du har spurgt sidst
Bedste hilsner

  • Anonym, Pige, 14 år

Hej søde🥰
Nu er jeg kun 11 snart 12, håber det ok jeg svarer…
Jeg forstår dig godt! Jeg fik også først min telefon da det var vinter og jeg skulle selv købe den så det blev heller ikke en super fancy model…
Jeg må heller ikke få nogen som helst spændende apps m.m på min telefon og jeg har Børnesikring så jeg har 1 time på min telefon om dagen…

Det med at du ikke må få SOME, der kan det være du kan spørge din mor eller far (den du tror giver lov😁) og så får du måske lov
Husk at det er fint ikke at have SOME

Mvh pige snart 12❤️

  • Pige snart 12 år, Pige, 11 år

Hej med dig.
Jeg tror jeg havde det på præcis samme måde som dig for et par år siden. Jeg følte mig også udenfor fællesskabet og var heller ikke så tæt med mine venner endnu (havde skiftet skole) og endte med at få Snapchat.
Der er jo gået et par år, og ved juletid slettede jeg Snapchat igen fordi jeg blev træt af det. Nu har jeg det ikke længere og det er ikke noget problem for mig overhovedet at folk skal videresende mig beskeder. Jeg bliver egentlig bare glad når de gør det, for så føler jeg at de tænker/husker på mig.
Angående det med at sige “her er mit nummer” så er det jo din egen holdning. Hvis du ikke vil have Snapchat eller et andet socialt medie skal du da bare lade være med det. Så må ham drengen enten få dit nummer eller lade være:)
Jeg ved ikke om det var en lille hjælp men det var i vert fald min oplevelse

  • K, 15 år

Det er ikke længere muligt at give råd til dette brev. Vil du hjælpe andre børn, så klik her

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.

Du kan få en Bisidder fra BørneTelefonen

Hvis du skal til møde i kommunen eller i Familieretshuset, kan en voksen fra BørneTelefonen gå med dig. Det er helt gratis at få en bisidder.

Ring

Ring til bisidningen på nummer 35 55 55 56.

SMS

Send SMS til BørneTelefonen på nummer 116111.

Ring

Ring til BørneTelefonen på nummer 116111.

Chat
Chat
Gruppechat
Gruppechat