Mulighed for at midste sin bedste ven

Hey.

Så jeg har været venner eller nærmere bedste venner med den her pige siden børnehaven,

så ja rigtig lang tid, i syvende kom vi begge på ny skole (samme skole),

jeg havde det svært med at passe ind fordi jeg er meget genert

mens det gik bedre for hende,

det var fint og vi var stadig venner og hang ud sammen.

Men nu er problemet at vi begge hader skolen lidt

men hun har valgt at tage på efterskole i niende i stedet for tiende,

det gør mig ked af det,

specielt når jeg ikke rigtigt har nogen på årgangen som jeg vil kalde en ven.

Men så er jeg lige begyndt at falde in I min klasse

men nu får vi så nye klasser i niende.

Jeg føler bare at jeg kommer til at blive holdt udenfor,

og har det svært med at fremlægge

det hjalp da hun var der,

men altså føler mig totalt splittet for har ikke andre end hende

og hun finder nok andre venner på efterskolen.

Ærligtalt har jeg ik et spørgsmål

eller bare om andre har prøvet det?

Og så bare noget support.. tak.

Hilsen pige på 15

Pige, 15 år

Hej søde, jeg er ked af hun tager på efterskole i niende og ikke i tiende, men der må da være en masse folk på din skole som du kan være venner med, du skal bare ikke være så genert og bare rolige næsten alle mensker vil altid være søde hvis du bare går hen til dem og siger “hej må jeg sammen med jer?” trust me ❤️❤️❤️❤️

  • H ❤️, Pige, 13 år

Jeg kan godt forstå dig og jeg har prøvet at miste en ven . Så hold fast i hende gør det til en vane du skriver til hende.
En bff har man for altid stol på mig når jeg siger vis du ikke stoler på hende kan det være du bliver trist du kan godt klare det!❤️

  • Bff, Pige, 10 år

Hej søde. Nu har jeg prøvet at miste en tæt ven før og følte mig udenfor i min klasse. Jeg prøvede at finde nogle fra min klasse som havde nogenlunde samme interesser som mig. Nu ved jeg jo ikke så meget om hvordan du har det men da jeg havde fundet nogen med samme interesser blev det meget nemmere for mig at komme ind i den store pige gruppe for jeg vidste at jeg havde nogen at snakke med og hvad jeg kunne snakke med dem om. Og hvis du stadig gerne vil holde kontakten med din ven der skal på efterskole kan i jo ringe og skrive sammen❤️
Jeg håber at svaret giver mening🫶

  • Anonym💕, Pige, 14 år

Det er ikke længere muligt at give råd til dette brev. Vil du hjælpe andre børn, så klik her

Få endnu flere gode råd om Venner, veninder eller ensomhed

Hvad gør man, hvis man er blevet uvenner med sin BFF? Måske har du en ven, som går igennem en svær periode?

Det kan også være, du ikke har nogen venner eller ikke særlig godt kan lide dem du har? Måske du bliver holdt udenfor eller mobbet? Måske du føler din ensom og alene og ikke føler, du kan være dig selv.

Få svar på spørgsmålene ved at læse gode råd om hvordan du kan løse konflikter med dine venner eller få råd til, hvad du kan gøre, hvis du er forelsket i din ven. Du kan også se videoer og få tips til, hvordan du får nye venner eller du kan læse breve fra andre børn, og se hvilke råd de har fået.

Bekymret for din ven? Få flere råd til, hvordan du kan hjælpe

Har din ven fortalt dig, at der er noget, han eller hun synes er svært? Har du lagt mærke til, at din ven opfører sig anderledes end normalt? Eller er der noget helt tredje, der gør, at du bekymrer dig?

Der er mange forskellige måder at vise på, at man er ked af det. Nogle er ikke bange for at fortælle det. Mens andre holder det hemmeligt.

At gå rundt med nogle svære tanker skal ikke skjules. Men nogle gange kan det være svært at få sagt højt og gjort noget ved.

Det er derfor rigtig rart med gode venner. Venner kan hjælpe os, når vi er kede af det og få os i godt humør igen. Men husk på at når man er barn, er det aldrig dit ansvar at sørge for, din ven bliver glad igen. Det er de voksne, der skal træde til.

Ring

Ring til bisidningen på nummer 35 55 55 56.

SMS

Send SMS til BørneTelefonen på nummer 116111.

Ring

Ring til BørneTelefonen på nummer 116111.

Chat
Chat
Gruppechat
Gruppechat