Brev
Vold
Hej
min mor slå mig,
ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre vil bare væk fra hende
hun slå, mig med træ jaren osv
HJÆLP MIG VIL IKKE LEVE SÅDEN HER
græder hver dag
for helle tiden blå mærker
VIL BARE VÆK HURTIGS SÅ MULIGT
Pige

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 7
Tak for dit brev. Hvor er det stærkt og modigt, at du skriver ind til mig. Det er jeg er meget glad.
Din mor må ikke slå dig og det er godt, at du siger det til mig. Jeg forstår godt, at du ikke længere vil leve sådan. Det er slet ikke rart at have en mor der slår. Det må hun faktisk ikke!
Kan du finde en sød lærer og sige det til. Du kan sige til din lærer, at din mor slår dig og du skal have hjælp af din lærer.
Det står i loven, at din lærer skal hjælpe dig, hvis du fortæller, at din mor slår dig.
Hvis du ikke vil snakke med din lærer, så kan du ringe gratis til BørneTelefonen på 116 111.
Vi kan kan også hjælpe dig, hvis du ringer ind til os og siger, at din mor slår.
Vi kan hjælpe dig med, at få en sød voksen til at gå med dig til kommunen. Det er også kommunen, der skal hjælpe dig, så du får et andet sted at bo.
Du kan også vise dit brev og mit svar til din lærer, hvis du hellere vil det?
Du har været så god til at skrive ind til mig. Tror du også, at du kan sige det til din lærer eller ringe ind til os på BørneTelefonen, så tryk 116111, så du kan få mere hjælp...
Kærlig hilsen BørneTelefonen