Brev
Vold
Hej jeg har i 4 år gået nu og bekymret mig over det med vold….
jeg var ikke ret gammel første gang det skete det stod på i 5-6 måneder…..
jeg fortalte det til min bedste ven for ikke så lang tid siden og han støttede mig 100% og sagde han altid ville være der for mig og jeg bare skulle sige til……
men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre nu det var rart at snakke med ham om det…. men ved ikke hvordan jeg skal komme videre nu…….
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 13 år
Vold er en meget alvorlig ting for et barn, så jeg kan godt forstå, at du har bekymret dig i lang tid.
Hvor er det godt, at du har snakket med din bedste ven om det og nu også har skrevet til BørneTelefonen.
Her i Danmark er det forbudt ved lov at udsætte børn for vold.
Du skriver ikke, hvem der er eller har været voldelig over for dig, og du skriver heller ikke, hvor eller hvordan det foregår. Det kan jeg godt forstå, for det har sikkert været rigelig svært for dig bare at skrive brevet og nævne volden, som du bekymrer dig om.
Du efterlyser, hvad du nu skal gøre. Jeg vil foreslå, at du enten skriver igen og fortæller lidt mere om din situation, eller at du ringer til BørneTelefonen på 116 111 eller logger dig ind på Børne/UngeChatten.
Så kan du sammen med en rådgiver finde ud af, hvad dit næste skridt skal være.
Kærlig hilsen fra BørneTelefonen