Brev
Vold
Hej bb
Min mor slår mig og der har været møde før men det blev værer og hun har slået mig mange år og nu er jeg bange for alle lærer og min mor og søster også min søster slår mig
jeg har lyst til at flyt hjemmefra
Hilsen den triste pige?
Pige, 10 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige
Tak for dit brev. Det er meget flot og modigt af dig at tage kontakt hertil. For det lyder godt nok ikke til at det er nemt at være dig. Dét du oplever derhjemme burde ingen børn være udsat for! Og jeg tænker, at du har brug for hjælp.
I Danmark er det ulovligt at slå børn og du har ret til at få hjælp. Du nævner, at du har været til et møde før og jeg bliver nysgerrig på, hvor og med hvem det møde var med? Var det mon kommunen eller din skole? Jeg er oprigtig ked af at du oplevede at alting blev værre efter det møde. Det er godt du skriver, det viser du har mod på fortsat at bede om hjælp…
Hvis du vil opgive din anonymitet kan Børns Vilkår eller en anden voksen du stoler på, tage kontakt til den kommune du bor i. Her vil der være nogle som kan hjælpe dig med at ændre på de forhold du bor under.
Du kan f.eks. ringe ind til BørneTelefonen på 111 116. Eller vælge at chatte/sms´e hvis du føler det kan være nemmere at fortælle din historie på den måde. Under alle omstændigheder sidder der altid en sød rådgiver parat til at hjælpe dig.
En anden mulighed er at du taler med en voksen i dit netværk som du føler dig tryg ved. En på din skole, din venindes forældre, en nabo eller en helt fjerde du kan komme i tanke om.
Jeg håber det bedste for dig og at du finder styrke til at råbe om hjælp. Ingen børn fortjener at blive slået - husk det!
Kærlig hilsen
BørneTelefonen