Brev
Vold
Farvel min elskede mor
han er voldelig og har altid slået mig og min mor
en dag var han meget fuld og tog køkkenkniven?
hvad vi ikke vidste var at han var syg i hovedet
hvad gør jeg nu
Hjælp mig
har mistet mor og far i fængsel hvad gør jeg?
Vil ikke være hos min onkel??
Pige, 16 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 16 år
Tak for dit brev, som jeg er rigtig glad for, at du har skrevet.
Du har været forfærdelig mange ting igennem, både mens du er vokset op, og nu hvor du har mistet din mor på en meget tragisk måde og din far er i fængsel.
Alligevel er du i stand til at skrive et klart og godt formuleret brev om din situation. Jeg tænker, at du inderst inde må have en styrke, der gør det muligt for dig at holde ud.
Jeg håber, at du har fået tilbudt hjælp og støtte f.eks. psykologsamtaler, og at du har venner eller andre, der støtter dig i hverdagen.
Du skriver, at du bor hos din onkel, og at du ikke ønsker at bo der mere, og jeg tænker, at det er her, du gerne vil have hjælp fra BørneBrevkassen.
Din onkel er formentlig blevet godkendt som netværks plejefamilie for dig, og hvis du ikke ønsker at bo der mere, er det enten kommunen eller din tilsynsperson/sagsbehandler i kommunen, der skal kontaktes.
Jeg vil foreslå, at du får hjælp til det af en bisidder fra Børns Vilkår. En bisidder er en person der har uddannelse som socialrådgiver, en der kan oplyse dig om dine rettigheder og kan støtte og hjælpe dig med at tale din sag ved møder med myndighederne.
Du kan læse mere om vores bisidderordning på www.bornetelefonen.dk/bisidder
Her kan du også se, hvordan du kommer i kontakt med en bisidder.
Hvis du er i tvivl, om du ønsker en bisidder, synes jeg, du skal ringe til BørneTelefonen på 116 111 eller logge dig ind på UngeChatten eller SMS Rådgivningen. Her er der rådgivere, der har god tid til at snakke med dig.
Kærlige hilsen fra BørneTelefonen