Temparament ond mod ekskæreste?:(

Hej Børne Brevkasse.
Jeg har et problem, for det første har jeg et ret stort temperament og jeg er typen folk ikke skal “fucke” med for så flipper jeg skråt op, og du kan tro jeg bliver gal. Nå men det er ikke derfor jeg skriver.
Jeg slog op med min nu ekskæreste i juleferien og siden vi startede i skole har vi hele tiden skændtes og vi diskutere om alt og er aldrig enige, grunden til det, er måske også fordi jeg jo slog op og derfor ikke kan lide ham (han er stadig forelsket i mig har han sagt) og jeg er så derfor kold i røven ang. hans følelser..
Men så her den anden dag da vi skulle på en skole udflugt begyndte vi at diskutere fordi han var ved at skubbe mig ned af en trappe, jeg siger han skal styre sig (fordi han løb ned) og han siger bare “Hold din kæft!” og så starter diskussion om hvem der nu skal holde sin kæft, og jeg slår ham så og han gør så grin med mig og siger “nuurh, kan du ikke slå hårdere?”
Jeg slår ham igen og han siger det samme, det ender så med at jeg flipper skråt op og går fuldstændig amok på ham og prøver med alle krafter at slå ham i ansigtet og sparke ham hvor jeg nu kan, til sidst får de voksne vidst stoppet os, jeg kom vist også til at råbe nogle ting men det er altså bare fordi jeg flipper, jeg råbte noget med at jeg hader ham og at han bare skulle dø og at jeg ville grine hvis han brændte op i helvedet..
Jeg stod også og rystede og min stemme dirrede bag efter, hvorfor?Efter det var han helt stille, og da vi så skulle med bussen skulle han lige være pisse flabet og tage MIN plads, de andre drenge flyttede sig for mine veninders pladser, undtagen ham.. Jeg siger det så til de voksne men de er pisse ligeglade. Det gjorde mig selvfølgelig ENDNU mere sur på ham! Men det glemmer jeg hurtigt og fokusére så bare på at hygge med min ven (har kun 3 venner ca.)..
Den samme dag efter vi var kommet hjem fik jeg en sms hvor det stod undskyld for at han havde været sådan. Det gav mig bare en kæmpe mavepuster da det jo nok var mig der var værst?:S Jeg kunne ikke svare, sad bare med ondt i maven.. Men jeg besluttede for at lade som om intet var sket og at vi var venner næste dag 🙂
Men så her idag fik jeg en besked på facebook fra ham, der stod: “Hej ******. jeg vil bare sige undskyld fordi mit humør har skiftet sig men det fordi at jeg har en cyste i hjernen og jeg har været bange for at blive lam. Men jeg skal nok forandre mig så jeg ikke er sådan.”Det gav et kæmpe sug i maven.. Cyste i hjernen? googlede det lige hurtigt men kunne ikke lige finde ud af hvad det er, læste noget med blodprop? Svimmelhed? og sådan? blev rigtig nervøs og bange… S:  Hvad kan det betyde?
Har også noget andet. Min eneste veninde jeg kan snakke med næsten alt om var med på turen og så det meste af vores “fight” men hun sms’ede mig senere den dag om hvad fanden der skete? og hvad mig og ham diskuterede om, jeg gad ikke forklare det hele så skrev bare at det var fordi han ikke kunne holde sin kæft, så skriver hun bare “Jamen han må vel også være her…”
Det er ANDEN gang hun gør det når der noget med ham og mig.. Jeg føler at hun slet ikke vil støtte mig og nærmest “holder med ham”? Blev rigtig ked af det og næste dag sagde hun ikke engang hej til mig .. 🙁 Hvad skal jeg gøre? Og undskyld min lange besked her..
Hilsen den temperamentsfulde pige 🙁

Pige, 13 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige
Det var da en voldsom episode, du fortæller om med din ekskæreste. Jeg kan godt forstå, at den har gjort indtryk på dig. Det kan gå hårdt for sig, når to temperamenter mødes.Men det er måske ikke det, du først og fremmest vil have svar på? Så vidt jeg kan forstå på dit brev, vil du først og fremmest gerne vide, hvad det betyder, når din ekskæreste skriver, at han har en cyste i hjernen..?En cyste er en blære, der er fyldt enten med væske eller med væv, og sådan en kan være medfødt eller den kan dannes i løbet af livet. En cyste kan sidde mange steder i kroppen. Når den sidder i hjernen, kan den give f.eks. svimmelhed eller synsforstyrrelser, men det afhænger af, hvor den sidder. Nogle cyster vælger lægerne at fjerne.Når din ekskæreste skriver, at han har været bange for, hvad det var med den cyste, er det en god forklaring på, hvorfor han nemt blev ophidset. Måske kender du også fra dig selv, at du bliver mere pirrelig, hvis der er noget, du går og er bekymret om.Når din veninde siger til dig, at din ekskæreste også skal være her, tænker jeg, at det er et vink til dig om, at hun synes, du bliver for hurtigt ophidset. Du beskriver jo også dig selv som én, der nemt tænder af. Jeg kan forestille mig at det ind i mellem bliver et problem for dig, når temperamentet løber af med dig..?I hvert fald så tænker jeg jo ikke det er rart for nogen parter at det endte så voldsomt.... Så måske er det også et udtryk for en bekymring for dig, når hun spørger dig, hvad der skete for dig den dag, hvor du endte med at slå din ekskæreste...?

Det er selvfølgelig dit valg, om du vil lytte til hendes mening,  men hvis du er nysgerrig efter at vide lidt mere om, hvad hun mener, kunne du jo snakke med hende om det. Sommetider kan man godt blive klogere på sig selv ved at lytte til andre.Men det er dit valg.
Kærlig hilsen fra BørneBrevkassen

Få flere gode råd, hvis du oplever Vold i familien

Vold er altid ulovligt, så hvis du oplever vold i familien, er det rigtig vigtigt, at du får hjælp. Hvis din mor eller far slår eller taler nedladende til dig, så er det aldrig din skyld! Det er altid de voksnes ansvar, at du føler dig tryg.

Vold kan ske på forskellige måder. Nogle oplever, at deres forældre er voldelige overfor hinanden. Det kan også være, at volden går ud over dig eller dine søskende.

Vold i hjemmet kan både være fysisk og psykisk. Fysisk vold er, hvis man fx bliver sparket, slået, rusket eller nevet. Psykisk vold er, hvis man fx bliver ignoreret, ydmyget, truet eller talt nedladende til.

Her på siden kan du få nogle råd til, hvordan du kan få hjælp, hvis du oplever vold derhjemme. Du kan se en video om vold i familien, læse om rettigheder, få hjælp til at skrive et brev eller læse andre børns breve og BørneTelefonens svar.

Trin for trin Byg et brev

Hvis det er svært at sige noget ansigt-til-ansigt, kan det være nemmere at skrive det ned. Her kan du bygge et brev, som du kan sende til den person, du gerne vil have til at hjælpe dig.

Skriv et brev, sæt ord på det, der er svært at sige. Vi har lavet en guide, der hjælper dig med at skrive de tanker ned, som er svære at fortælle.

Vold Andre der hjælper

din kommune – din Indgang

Rådgivning og andre hjælptilbud for børn og unge.
Læs mere

Bryd Tavsheden

Til dig, der er udsat for vold i familien eller i et kæresteforhold (13-24 år)
Læs mere

Ud af voldens skygge

Rådgivning og behandlingstilbud til voldsramte kvinder og børn (over 18 år)