Brev
SEX
hej børnechatten.
jeg vil gerne tale med jer om at min kæreste slår mig helt vildt hårdt i røven når vi har sex hjælp mig han er meget voldig når vi har sex og han river mig også hårdt i håret hjælp mig!!!
Pige, 18 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 18
Tak for dit brev, hvor du fint fortæller, at du kan finde det ubehageligt at have sex med din kæreste, da du finder ham voldsom under sex.
Det lyder som om, at han overskrider din personlige grænse. Og det tænker jeg ikke er ok. Det er vigtigt, at der er plads til personlige grænser i et forhold, og det er vigtigt at kunne sige fra.
Når jeg læser dit brev, bliver jeg nysgerrig på, om du har forsøgt at sige fra overfor din kæreste..? Mon du har prøvet at fortælle ham, at du finder ham voldelig under sex, og at du ikke tænder på det..?
Hvis det ikke er tilfældet, så tænker jeg, at det er vigtigt (for jer begge to), at du får det fortalt... Din kæreste tror måske, at du synes det er dejligt - eftersom du ikke har fortalt ham, hvordan du har det med det - og fortsætter måske derfor med at hive i dit hår o.l. under sex.
Så hvordan kan du fortælle ham det..? En idé kan måske være, at du fortæller ham, at du godt kunne tænke dig, at I talte lidt om jeres sexliv. Og at han skal vide, at du holder meget af ham, men at du finder det ubehageligt, at han slår dig i røven o.l. under sex, da det ikke tænder dig, og at det overskrider dine grænser...? Dernæst kan du måske fortælle ham, hvad der derimod tænder dig ift. sex... Og hvad du derfor ville finde dejligt under sex.
Måske kunne du vende situationen lidt med dine veninder, hvis du har mod på det - måske de har nogle erfaringer I kunne udveksle..? Eller måske du har en fortrolig voksen, du kan tale med det om..? Du skal også være velkommen til at drøfte dine handlemuligheder med en rådgiver fra BørneTelefonen på 116 111. Det er anonymt og gratis!
Kærlig hilsen BørneBrevkassen
Få flere gode råd, hvis du oplever Vold i familien
Vold er altid ulovligt, så hvis du oplever vold i familien, er det rigtig vigtigt, at du får hjælp. Hvis din mor eller far slår eller taler nedladende til dig, så er det aldrig din skyld! Det er altid de voksnes ansvar, at du føler dig tryg.
Vold kan ske på forskellige måder. Nogle oplever, at deres forældre er voldelige overfor hinanden. Det kan også være, at volden går ud over dig eller dine søskende.
Vold i hjemmet kan både være fysisk og psykisk. Fysisk vold er, hvis man fx bliver sparket, slået, rusket eller nevet. Psykisk vold er, hvis man fx bliver ignoreret, ydmyget, truet eller talt nedladende til.
Her på siden kan du få nogle råd til, hvordan du kan få hjælp, hvis du oplever vold derhjemme. Du kan se en video om vold i familien, læse om rettigheder, få hjælp til at skrive et brev eller læse andre børns breve og BørneTelefonens svar.
Du kan få en Bisidder fra BørneTelefonen
Hvis du skal til møde i kommunen eller i Familieretshuset, kan en voksen fra BørneTelefonen gå med dig. Det er helt gratis at få en bisidder.