Brev
Dum lære! ;-(
heej, Min lære slår og tramper på mig men min inspektør tror ike på mig hvad skal jeg gøre,??:-S
ps det samme er sket for min veninde?:
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 12 år
Tak for dit brev. Jeg er glad for, at du har skrevet herind, for det, din lærer gør, er meget forkert!
Nu ved jeg ikke, om det er din klasselærer som slår dig og tramper på på dig, men det er faktisk en del af din klasselærers job at sørge for, at alle i klassen har det godt, og hvis han eller hun ikke gør det, er det helt rigtigt at gå til jeres skoleleder.
Jeg tænker, at det kan være godt for både dig og din veninde at snakke med jeres forældre om det, og måske endda at I gør det sammen, så de kan se hvor alvorligt det er og så de kan tage kontakt til skolen. En anden mulighed de også at snakke med enten jeres skolepsykolog eller skole sundhedsplejerske og så få dem til at hjælpe jer med at snakke med jeres skoleleder.
Jeg håber meget snart, at det hjælper, for det er jo fuldkommen urimeligt, at I har været udsat for vold ovre på skolen!
Hvis du har brug for det, er du meget velkommen til at skrive herind igen eller måske ringe til BørneTelefonen på 116 111
De bedste hilsner BørneBrevkassen
Få flere gode råd, hvis du oplever Vold i familien
Vold er altid ulovligt, så hvis du oplever vold i familien, er det rigtig vigtigt, at du får hjælp. Hvis din mor eller far slår eller taler nedladende til dig, så er det aldrig din skyld! Det er altid de voksnes ansvar, at du føler dig tryg.
Vold kan ske på forskellige måder. Nogle oplever, at deres forældre er voldelige overfor hinanden. Det kan også være, at volden går ud over dig eller dine søskende.
Vold i hjemmet kan både være fysisk og psykisk. Fysisk vold er, hvis man fx bliver sparket, slået, rusket eller nevet. Psykisk vold er, hvis man fx bliver ignoreret, ydmyget, truet eller talt nedladende til.
Her på siden kan du få nogle råd til, hvordan du kan få hjælp, hvis du oplever vold derhjemme. Du kan se en video om vold i familien, læse om rettigheder, få hjælp til at skrive et brev eller læse andre børns breve og BørneTelefonens svar.
Du kan få en Bisidder fra BørneTelefonen
Hvis du skal til møde i kommunen eller i Familieretshuset, kan en voksen fra BørneTelefonen gå med dig. Det er helt gratis at få en bisidder.