Brev
Syg eller hvad.?
OBS: redigeret af BørneBrevkassen
Hej BB
Jeg er en pige på femten år, der i hvad der efterhånden føles som utrolig lang tid, har følt mig utilpas og ked, der er virkelig meget at fortælle, men jeg håber virkelig i vil tage jer tid til at forstå.. Min far og mor blev skilt den gang jeg var to, det har aldrig generet mig og jeg synes ligefrem det ville være absurd hvis de var sammen.
(…)
Pige, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige
Tusind tak for dit meget lange og udførlige brev. Det var et rigtig godt brev, men vi har efter mange overvejelser valgt alligevel ikke at forsøge at besvare det her i brevkassen. Det skyldes at du skriver om så mange forskellige ting, at vi ikke tror, vi kan lave et ordentligt og klart svar til dig...
Jeg tænker, at det vil være en fordel for dig, hvis du i stedet ringede til BørneTelefonen og snakkede direkte med en af vores søde rådgivere. I en telefonsamtale kan man nå at tale om mange ting i løbet af en times tid, og jeg tror faktisk, at det vil være en fordel for dig... (Nummeret er: 116 111)
Måske kunne det være en god ide, hvis du på forhånd valgte ud, hvilken af dine problemstillinger, du synes er vigtigst for dig at få talt om først..?
Mange kærlige hilsner fra BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Venner, veninder eller ensomhed
Hvad gør man, hvis man er blevet uvenner med sin BFF? Måske har du en ven, som går igennem en svær periode?
Det kan også være, du ikke har nogen venner eller ikke særlig godt kan lide dem du har? Måske du bliver holdt udenfor eller mobbet? Måske du føler din ensom og alene og ikke føler, du kan være dig selv.
Få svar på spørgsmålene ved at læse gode råd om hvordan du kan løse konflikter med dine venner eller få råd til, hvad du kan gøre, hvis du er forelsket i din ven. Du kan også se videoer og få tips til, hvordan du får nye venner eller du kan læse breve fra andre børn, og se hvilke råd de har fået.
Bekymret for din ven? Få flere råd til, hvordan du kan hjælpe
Har din ven fortalt dig, at der er noget, han eller hun synes er svært? Har du lagt mærke til, at din ven opfører sig anderledes end normalt? Eller er der noget helt tredje, der gør, at du bekymrer dig?
Der er mange forskellige måder at vise på, at man er ked af det. Nogle er ikke bange for at fortælle det. Mens andre holder det hemmeligt.
At gå rundt med nogle svære tanker skal ikke skjules. Men nogle gange kan det være svært at få sagt højt og gjort noget ved.
Det er derfor rigtig rart med gode venner. Venner kan hjælpe os, når vi er kede af det og få os i godt humør igen. Men husk på at når man er barn, er det aldrig dit ansvar at sørge for, din ven bliver glad igen. Det er de voksne, der skal træde til.