Brev
Min veninde er hele tiden sur på mig
Hej Brev kasse
jeg har et porblem med Min Bedste veninde,
hun bliver hele tiden sur på mig og jeg kan ikke være sammen med min anden veninde unden hun bliver sur på mig og det gør mig rigtig ked af det
så jeg vil bare gerne have hjælp til det..
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej pige på 13 år.
Det er aldrig sjovt, når ens veninde er sur eller hvis man bliver uvenner. Nogen gange skal man huske sig selv på, at der er en rigtig stor chance for, at man nok skal blive gode veninder igen. Især hvis man får snakket om de ting man er ueninge om.
Jeg synes, at du skal fortælle din bedste veninde, at du bliver rigtig ked af det, når hun er sur. Jeg synes også, at du skal spørge indtil, hvorfor hun bliver sur. Måske har det slet ikke noget med dig at gøre.
Det kan være, at din bedste veninde bliver lidt misundelig eller føler sig ensom, når du er sammen med din anden veninde. Det er selvfølgelig ikke i orden, hvis hun bliver det og det er noget din bedste veninde også skal lære er ok. Men I kunne måske en gang imellem være sammen alle tre? Du skal selvfølgelig stadig kunne være sammen med andre, uden din bedste veninde. Men en gang i mellem kan det være helt fint at være flere sammen.
Prøv at tal med din veninde om det. Så har hun også en mulighed for at ændre på det. Måske er hun slet ikke bevidst om, at hun ofte bliver sur og især, når du er sammen med andre.
Kærlig hilsen BørneTelefonen.