Brev
Jeg føler jeg ingen venner har
Hej BB.
Jeg er en pige på 11 år .og er en lav pige og jeg føler at ungen gider kendes hved mig og ingen gider være sammen med mig
ver gang jeg spørg om jeg må være med så siger de nej og har lige mestet en af mine gode vindener.
Så jeg håber i vil give mig nogen gode råd til hvad jeg skal gøre!. tak 🙂
Pige, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige. Tak for dit brev. Hvor er det flot, at du tør skrive ind til os, for at få råd om, hvad du kan gøre, når du at du ikke har nogen at være sammen med… Det er rigtig svært at føle sig alene, og jeg er derfor glad for, at du skriver til os og ikke går rundt med det selv… Jeg kan se i dit brev, at nogle af de andre børn omkring dig siger nej til at være sammen, når du spørger dem… Jeg vil starte med at sige til dig, at jeg synes det er rigtig godt, at du overhovedet spørger dem. Det viser mig, at du selv gør en stor indsats for at finde nogen at være sammen med, og jeg tænker også, at du nok skal finde nogen, men måske du har brug for lidt hjælp... Du fortæller mig ikke, hvor alt det her foregår, men jeg vil fortælle dig, at hvis det sker i skolen, så skal de voksne hjælpe dig. Så måske kunne din lærer hjælpe dig, hvis du fortalte det til ham/hende…? Du skriver også, at du for nylig har mistet en af dine gode veninder, og jeg tænker, at det må være rigtig svært for dig. Man kan godt blive rigtig ked, når man mister en god veninde. Men måske jeres venskab kan reddes…? Hvad tror du, hun ville sige, hvis du fortalte hende, at du savner hende og ønsker hende tilbage? Måske du kunne skrive til hende i et brev eller en sms, hvordan du har det? Jeg tænker, at det jo i virkeligheden kunne være, at hun også savner dig… Hvis du har mod på det, så tænker jeg, at du kunne ringe til vores BørneTelefon på 116111, og sammen med en rådgiver måske få snakket om, hvor du føler dig alene henne… Er det i klubben, efter skole eller i skolen? Måske kunne I sammen finde ud af, hvordan du kunne få en voksen i dit liv til at hjælpe dig…? For de voksne omkring dig har et ansvar for, at du har det godt, og jeg tænker, at de gerne vil hjælpe dig… Jeg håber, mine svar var den slags råd, som du beder om i dit brev. I hvert fald har jeg forsøgt at svare med nogle præcise forslag, som jeg håber kan hjælpe dig videre. Jeg ønsker dig alt det bedste og håber, du snart kan få hjælp til at finde nogle rigtig gode venner J 1000 kram fra BørneTelefonen