Brev
Hvad skal jeg gøre…
Hej
jeg er en pige på 13 år
Jeg går i 6 klasse (skulle rigtig gå i 7)
MTU problem er at der er den her pige der går i 8 klasse på min skole
jeg syndes virkelig hun er sød og vil godt være bedre venner med hinde jeg ved ik hvordan men vi er venner på Snapchat og snapper med vinde heletiden og hun hjælper mig når jeg har det svært og det er jeg glad for
Jeg ved ik helt om jeg skal spøre hinde om hun har lyst til at mødes en dag eller måske Skype med mig
ved ik helt om jeg tør for måske siger hun nej og vil hade mig
hvad skal jeg gøre
vil godt være veninde med hinde
hjælp
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 13
Hvor er det godt, at du spørger om hjælp til, hvordan du kan snakke mere med pigen fra 8.
Det lyder til, at du rigtig gerne vil være endnu tættere veninde med hende, end I allerede er. Venskaber er en rigtig dejlig ting, så det forstår jeg godt, at du gerne vil.
Du skriver, at I er på Snapchat med hinanden, og at hun nogle gange hjælper, når noget er svært for dig. Jeg synes, det lyder til, at hun også gerne vil være veninde med dig.
Faktisk lyder det som om, at I allerede er veninder.
Jeg kan høre, at du gerne vil snakke mere med hende, og jeg har nogle idéer til, hvad du kan prøve. Du kan kan skrive til hende på Snapchat og spørge, om hun er på Skype og hvad hendes brugernavn er. Hvis hun svarer på det, så prøv at ring hende op?
Når I så har prøvet at snakke sammen på Skype, så prøv at tænk over, om du har en idé til noget, I kunne lave sammen en dag. Det kan være, du gerne vil spise en is med hende, cykle en tur eller noget tredje. Det er nogle gange nemmere at være sammen med en ny ven, hvis man laver noget sammen.
Jeg kan godt høre, at det betyder meget for dig at blive tættere ven med hende. Alle mennesker vil gerne have gode venner, som kan hjælpe, når noget er svært. Det kræver nogle gange, at man er modig, hvis man vil have en ny ven. Man kan blive nervøs for, om den anden også vil være ens ven. Det er helt normalt at have det på den måde.
Jeg kan høre, at du er en sej pige. Og du tænker over, hvordan du på den bedste måde kan blive bedre venner med hende. Det er super sejt, at du gør dit bedste. Bliv ved med at spørge andre efter gode råd, hvis du er i tvivl om noget - så er jeg sikker på, at dine venskaber blive rigtig gode.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen