Brev
Hemmelighed
Hej jeg har en veninde der har en kæreste men den kæreste har hemmeligheder for hende.
Jeg mødte ham for første gang i dag han virker cool nok.
Da min veninde så er gået hjem fortæller han at han har haft sex med en af deres venner.
Mit problem er så om jeg skal fortælle min veninde om det med at han har haft sex med en af deres venner.
Fordi jeg ved ikke om jeg skal sige fordi hun er bedste veninde og jeg vil ikke have at hun skal blive såret så jeg skal jeg fortælle hende det med hendes kæreste eller skal jeg lade vær.
Jeg ved ikke hvornår de har haft sex men jeg er bare forvirret om jeg skal sige det
plz hjælp
14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej med dig på 14 år.
Dejligt, at du bekymrer dig for din veninde og tænker over, hvad der vil såre hende.
Det er svært for mig at vurdere, hvad der er bedst at gøre for dig og især for din veninde. Måske kan du tænke over, hvad du ville sætte pris på, hvis det var dig det skete for? Og så sætte dig i din venindes sted og vurdere, hvad der ville være bedst for hende.
Samtidig kan du også spørge hendes kæreste, om han har snakket med din veninde om det. Hvis han synes, det er noget hun skal vide, fortæller han hende det nok, tænker jeg. Hvis han ikke synes, det er noget hun skal vide, er det lidt underligt, at han fortæller det til dig. Han ved jo, at du er ven med hans kæreste, og at der er en mulighed for, at du vil fortælle det til hende.  Jeg tror jeg ville være lidt nysgerrig på, hvorfor han har fortalt det til dig..
Kærlig hilsen fra BørneTelefonen.