Brev
Hej jeg er em pige på 10 år
Jeg har en rigtig god vindene vi har været vindiner i lang tid.
Vi leger godt sammen og sådan noget.
Men problemet er at for et år siden kom en ny pige ind i klassen.
Hun er rigtig sød men nu leger de meget tit sammen jeg er lidt bange for at mig og min ven kommer for langt fra hendanen.
Svar gerne hurtigt jeg har brug for det
Mvh. En pige
Pige, 10 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 10 år
Mange tak for dit brev. Jeg kan godt forstå, at det er svært, at din veninde leger meget med en anden.
Har du talt med din veninde om det? Ellers synes jeg du skal gøre det. Fortæl hende, at du savner hende.
Måske kan det ikke blive helt som før. Men det gør måske heller ikke noget, for måske det kan blive bedre. Det kan være, at I kan finde en måde, hvor I alle tre kan være venner, når du også synes, at hun er sød.
Her i sommerferien kan I måske mødes alle tre. I kan tage i parken i solen, eller spille et spil, hvis det regner. På den måde, kan I øve jer i at være sammen alle tre.
Hvis din veninde ikke er til at tale med, så er der måske andre søde piger eller drenge i klassen, som du kan lege med?
Mange hilsner BørneTelefonen