Brev
Fodbold
Kære Børnetelefon
Jeg blevet drillet og har fået en kæmpe mavepuster af en fra mit fodboldhold. Han gad ikke give mig bolden og jeg skulle have den. Jeg sagde lad vær og stop men han lyttede ikke. Hvad skal jeg gøre?
KH B.
Dreng, 10 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære B.
Tak for dit brev. Hvor er det godt, at du skriver herind, så du kan få noget hjælp til, hvad du skal gøre.
Det er slet ikke okay at drille og give dig en mavepuster på den måde. Jeg håber der var nogen fra dit hold, som også kunne se, at det ikke er okay.
Du er rigtig god til at fortælle om, hvad der skete og at du prøvede på en rigtig god måde at få ham til at stoppe.
Jeg tænker på, om du har talt med nogen andre om det?
Det er vigtigt, når man bliver drillet eller andre ting som ikke er ok, at man taler med nogen - gerne en voksen. Ellers kan det godt komme til at fylde lidt for meget i ens tanker og i kroppen.
Måske kan du tale med dine forældre om det? Det vil nok være godt at tale med din fodboldtræner om det? Så kan jeres træner snakke med jer om, hvad der skete siden det blev sådan. Så kan I sammen undgår, at det kommer til at ske igen på jeres hold - ligesom fair play på jeres hold.
Det kan godt være svært at tale om, men det er rigtig vigtigt at fortælle det til en voksen, så de kan hjælpe med at stoppe det.
Du kan vise dem dit brev til brevkassen og måske også mit svar, hvis du synes det er rart at have med.
Jeg håber mit svar kan hjælpe dig. Du er altid velkommen til at ringe til BørneTelefonen på 116111, hvis du har brug for at snakke. Det er gratis og vi har åbent alle dage fra 11 - 23.
De kærligste hilsner fra BørneTelefonen