Brev
Dramatik ven
Hej
Jeg vil gerne have noget hjælp
Jeg har en Bedste ven men hun er lidt
Over dramatik
og jeg vil gerne sige til hin at jeg har fådet to ny bedste venner men jeg vil stadigvæk være Hinds bedste ven.
Men hvordan skal jeg sige det til hine.
PS er orgblind
Dreng, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej dreng på 14 år.
Mange tak for dit brev.
Jeg synes du virker som en rigtig god ven. Det er godt, at du har flere bedste venner. Og godt at du også tænker på din veninde, som kan være dramatisk. Men også er din bedste ven.
Du kan sige til hende, at du er rigtig glad for din ven og jeres måde at være venner på. Så kan sige, at du har fået nogle nye bedste venner. Men at du stadig er venner med hende. At det ikke ændrer på jeres forhold. At du stadig ønsker, I skal være bedste venner. Måske kan I alle blive gode venner.
Tro på det er muligt at have flere bedste venner, for så er der et godt fundament for, det nok skal lykkedes dig at have flere end en bedste ven.
Venlig hilsen BørneTelefonen