Brev
Bedste veninde:(
Hej BB
jeg er en pige på 9 år som har en bedste veninde. men min bedste veninde er led mod mig hun siger ikke Hej når jeg kommer i skole (ord der beskriver hende:selvsikker,sur,led. Og det andet øje blik er hun sød
det er svært at forklare hvordan hun er men håber i forstod det
m.v.h HJÆLP!!
Pige, 9 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 9 år
Det kan være rigtig svært at være veninde med en pige, der svinger så meget. Sommetider synes du, at hun er sød og sommetider synes du, hun er sur og led mod dig. Selv om hun ser selvsikker ud, er hun måske en pige, der har det lidt svært med sig selv, men du får det også svært, når du ikke ved, hvor du har hende.
Måske skulle du fortælle hende det? Du kunne jo sige til hende, at du gerne vil være bedste veninde med hende, fordi du holder af hende, og I laver nogle sjove ting sammen, men at du synes, det er svært, når du aldrig ved, om hun er sød mod dig eller sur på dig.
Når hun er sur, kunne du måske også lære at sige til dig selv: ”Pyt med det, så finder jeg en anden at være sammen med, indtil hun bliver i bedre humør igen.” Du kunne prøve, og se om det virker for dig.
Kærlig hilsen fra BørneTelefonen