Kan han stadig lide mig?

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 13 år

Tak for dit brev. Jeg kan høre, at du har skrevet med en sød fyr i et stykke tid, men du er bange for at miste ham. Det kan jeg virkelig godt forstå er hårdt at tænke på.

Jeg kan høre, at du er i tvivl om han stadig kan lide dig, fordi I ikke skriver så meget mere. Men som du også selv siger har det ikke altid været sådan. Måske kan det tænkes, at det slet ikke handler om dig. Der kan nemlig være mange årsager til at man oplever, at ens crush ikke skriver lige så meget som han plejer.

Du fortæller, at du ikke har lyst til at spørge ham direkte, om han stadig kan lide dig. Det kan jeg virkelig godt forstå. Når jeg alligevel tænker, at det er en mulighed, er det fordi jeg oplever, at man kan finde ud af det på en mere inddirekte måde. Du kan fx starte stille og roligt med at afsløre, at du bliver glad når I skriver sammen osv. Jo tættere man kommer på personen, jo flere chancer får man for at fortælle lidt om, hvad man føler for personen. Mon du kan følge mig i den tanke?

Derefter kan du mærke efter, hvordan personen reagerer. Hvis personen også virker positiv overfor dig – så kan du afsløre lidt mere af dine tanker og følelser. Mærk efter hvordan personen reagerer. Hvis personen igen virker positiv og måske også siger noget positivt til dig, så kan du tage et skridt til… på den måde kan man nærme sig hinanden.

Kunsten er at tage små skridt og mærke efter, hvordan den anden reagerer. Så kan man også bedre trække sig tilbage, hvis den anden ikke virker så interesseret lige nu – uden at det forhold man har som venner/bekendte bliver akavet.

Når man får et crush på en person eller bliver forelsket, kan det føles svært at få fat på den person, som man tænker på. Derfor kan det også være en god ide at lave noget sammen – sport, gruppearbejde eller andre ting, så du kommer tættere på den person, du har i tankerne. Hvilke ting kan du komme i tanke om, som bringer dig tættere på ham?

Prøv at læse ’gode råd om kærlighed’ og mere om emnet her: kærlighed

Jeg ønsker dig alt det bedste. Hvis du har brug for flere råd og mere inspiration kan du ringe eller skrive ind på 116111. Så ser vi på, hvordan vi ellers kan hjælpe dig.

Kærlige hilsner fra BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.