Brev
Jeg vil ik mere
Hej jeg er en pige på 14 år
og jeg min (kæreste ) her lige slå up med mig det skal lige siges at jeg altid har hvist at min (kæreste ) var mig utro men sagen er den at lige der hvor han slog up med mig og så på den samme dag sydes han det var sjovt at mobbe mig og det var på min fødselsdag det hille begyndt og jeg hved ikke hvad jeg har gjordt eller om det er fordi jeg er volg grim jeg synes bare ikke at det er faer at det gå ud over mig
😭plz vil i ikke nok hjælpe mig
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære 14-årige pige,
Tak, for dit brev. Hvor er det godt, at du skriver her, så du ikke går med dine tanker alene.
Det lyder som, om der er sket mange ting oven i hinanden. Og jeg kan rigtig godt forstå, at du er ked af det.
Det er altid hårdt, når ens kæreste slår op og det lyder som om, at han har gjort det ekstra hårdt for dig.
Jeg er nødt, til at være ærlig og sige, at han altså har været ret streng ved dig. Det er strengt at han har været dig utro og at han begynder at mobbe dig samtidig med at han slår op.
Du må ikke tænke, at det er din skyld at han gør de ting. Jeg kan slet ikke forstå, hvad der skulle give ham ret til at være så strid ved dig. Selvom man ikke længere er vild med en person, skal man stadig behandle hinanden ordentligt og det lyder det ikke som om han har gjort.
Du spørger om det er fordi, du er for grim. Man kan ikke være for grim til at være nogens kæreste, eller ven for den sags skyld. Vi ser alle sammen forskellige ud og det er godt, at det er sådan. Hvis han har givet dig en følelse af ikke at være flot nok, har han da virkelig ikke behandlet dig godt!
Jeg ved godt, at han nok er svær at glemme og at du selvfølgelig har været/er meget glad for ham. Men jeg vil foreslå dig at bruge dine kræfter på nogle andre mennesker. Det virker til, at der har fulgt mange negative ting med ham.
Brug din energi sammen med dine venner og klassekammerater og prøv at luk ham ude af dine tanker og din hverdag. Det tror jeg vil være godt for dig.
Jeg ved godt, at det er nemmere sagt end gjort og at du måske synes jeg er lidt hård ved ham. Men det er vigtigt, at du ved, at han ikke har været god nok mod dig.
Du er altid velkommen til at ringe til os på BørneTelefonen på 116 111. Der sidder voksne klar til at lytte. Så hvis du har brug for at fortælle mere præcist om, hvordan du har det, skal du endelig ringe.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen