Brev
Kraft…
Hej BB tak fordi i findes:)
men mit problem er at da jeg var lille habde jeg kraft i næsen så jeg skulle operes (ved ikke hvordan det staves) men den læce der oprede mig lavede en fejl så jeg fik et hul i næsen (altså ikke mit på men i inden) og efter det skulle jeg kgen operes så de tog noget fra min øre og lagde det på min næse når jeg så bliver 15 år skal jeg operes igen:( Jeg føler jeg har mange problemer i mit liv:(
Mvh N.
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære du
Tak fordi du er glad for at vi findes. I dit fine brev til BørneBrevkassen, skriver du meget flot om, at du har haft kræft i næsen og er blevet opereret to gange og skal operes igen når du bliver 15 år. Det er da godt, at lægerne kan operere så din næse bliver fin igen.
Jeg synes, du er super sej, at du holder til at blive opereret flere gange. Også selv da var helt lille - du lyder til at være en meget stærk pige.
Du skriver også, at du føler du har mange problemer i dit liv, og det er ikke rart at gå rundt med at alene... Er der nogen der ved at du føler det sådan? Måske vil det være en god idé, at fortælle eller skrive et brev til din mor, om hvordan du har det - så hun bedre kan støtte  og hjælpe dig til at få det bedre? Fx kan din mor tale med din skolelærer, hvis du ikke har det godt i skolen.
Du er altid velkommen til ringe til BørneTelefondenpå 116 111, så kan du tale med en sød rådgiver,om hvordan du har det - ig hvordan det kan bliver bedre.
De bedstehilsner
BørneBrevkassen
Få flere gode råd om Sygdom i familien
Har du en mor eller far, der er alvorligt syg? At leve med sygdom i familien, kan være rigtig hårdt og man kan få mange bekymringer for fremtiden. Det er rigtig vigtigt, at man ikke går alene med sin frygt, men at man får talt med nogen om den.
Sygdom i familien kan både være fysisk og psykisk. Lige meget hvad, kan det gøre hverdagen svær. Fx kan det være at din mor eller far, ikke kan de samme ting længere og måske sygdommen sætter tanker i gang hos dig som: Bliver min mor rask igen? Hvordan fortæller jeg mine venner om min fars sygdom? Hvem kan jeg tale med mine tanker om?
Her på siden kan du få gode råd, du kan læse andre børns breve og BørneTelefonens svar, få hjælp til at bygge et brev eller prøve følelses-guiden.
Guide
Svære følelser: hvad kan hjælpe?
Hør andre børns Historier
På ‘Når mor eller far bliver syg’ kan du høre om andre børns historier. Du kan også fortælle din egen historie eller høre mere om de følelser, man kan have, når en i familien er alvorligt syg.
Når mor eller far bliver syg, kan det være svært at være barn i en familie. Læs hvordan andre børn har klaret livet i en familie med sygdom.