Brev
Jeg har lyst til at dræbe en pige.
Brevet er redigeret af BørneTelefonen af hensyn til afsenderens anonymitet. Rådgiveren har læst hele brevet.
Hej mit navn er “PERSON” (15 år)
og jeg har haft fantasier, om at dræbe en pige i min klasse.
… jeg har brug for en andens perspektiv..
Dreng, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 15 år
Som du kan se, har vi valgt ikke at bringe hele din tekst, men jeg har læst hele dit brev. Jeg kan godt forstå, at det skræmmer dig at have de tanker, og det er rigtig godt, at du reagerer på det og beder om hjælp – eller en andens perspektiv, som du selv skriver.
Du skriver, at du allerede taler med en psykiater, og jeg fik den tanke, at din psykiater måske kunne være en rigtig god person at tale med om de her tanker også? Jeg får nemlig indtryk af, at du mest har talt med ham/hende om andre ting? Gad vide om din psykiater ikke også kunne bidrage med et perspektiv på det – og også hjælpe dig med, hvordan du kan forstå tankerne og måske styre dem, så de ikke tager overhånd.
Jeg synes i hvert fald, det er så alvorlige ting, du fortæller, at jeg bliver bekymret for dig, og jeg tænker, det vil være rigtig godt, hvis du kan tale med nogen om de tanker og forestillinger, du fortæller om. Hvis det af en eller anden grund ikke giver mening for dig at bruge din psykiater til det, synes jeg du skal ringe eller skrive direkte til os på 116111, så vi kan hjælpe dig med at finde ud af, hvem der så kunne være god at tale med. Det vil vi rigtig gerne!
Mange hilsener BørneTelefonen