Brev
Hvad skal jeg gøre?!
Hej børne brevkassen.
Det hele starte med at jeg begydet at onanerer lidt, jeg syns det var dagligt men så begydet jeg at klø lidt ned ved min skede.
Også opdaget jeg i badet at der sidder nogle hvide knopper nede ved min skede. Jeg vasker det af når jeg går i bad (hver jeg er i bad) kommer der hele tide nye hvide knopper, det har været der i stykke tid….
Jeg ved snart ik hvad jeg skal gøre:(
håber i kan hjælpe mig;)
Mvh s
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære du,
Tak for dit brev. Du fortæller, at du efter at du er begyndt at onanere har fået nogle hvide knopper, som kan vaskes af, og at det også er begyndt at klø ved skeden.
Jeg synes, det lyder som om, din hud måske er blevet lidt irriteret. Det kan den blive både hvis man gnider meget, men også hvis man vasker området omkring skeden meget med sæbe. Det kan huden ikke altid tåle.
De hvide knopper beskriver du som noget, der kan vaskes af. Det kan enten være noget udflåd - hvilket er helt normalt. Hvis det klør og er tykt, hvidligt grynet, kunne det være noget svamp. Det skal behandles med en svampekur. Hvis du tænker, at det kunne være svamp, synes jeg du skulle fortælle din mor eller far, at det klør og er grynet forneden, så kan de hjælpe dig med enten at gå på apoteket og købe svampemiddel eller at gå til lægen, hvis I er i tvivl.
Jeg vil også foreslå, at du prøver at give det lidt ro forneden nogle dage uden onani og uden at vaske med sæbe, men bare skylle let med en håndbruser  - og se om det ikke bliver bedre. Når du onanerer, kan du måske bruge lidt olie eller noget andet hudvenlig smøremiddel/glidecreme - så huden ikke bliver så irriteret.
Jeg håber, mine forslag kan hjælpe dig. Hvis du fortsat er utryg, eller det ikke forsvinder, vil jeg foreslå dig at gå til lægen, der kan se på det og hjælpe dig.
Med venlig hilsen BørneTelefonen