Brev
Jeg vil begå selvmord
Jeg vil gerne begå selvmord fordi mit udsende og min mor.
Min mor har klippet mig helt skaled og alle fra min skole vil sikkert gøre grin med mig.
Og jeg har stress alvorlig stress jeg prøver og fortælle folk det men det syntes bare jeg overdriver og siger at jeg tror jeg er med i en film.
Ved ikke hvad jeg skal gøre
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 12 år
Det lyder bestemt ikke rart, at din mor har klippet dig skaldet. Det er slet ikke ok, at din mor klipper dig skaldet, hvis du ikke vil.
Det håber jeg, at du kan tale eller skrive til en god lærer på din skole. Så I kan få hjælp til, at din mor ikke gør det igen!
Du skriver, at du har alvorlig stress og folk siger, at du overdriver. Men du kan mærke, at du har stress og det er alvorligt for dig.
Hvis ikke dine forældre eller lærerne lytter til dig og hjælper dig, så kan du snakke med sundhedsplejersken på skolen. Du kan også ringe og få en tid hos din læge. Lægens navn og telefonnummer står på dit gule sundhedskort. Måske vil din mor hjælpe dig eller en anden voksen, så du kan få en læge til at lytte til dig.
Du har ret til at have det godt, være tryg og få omsorg. Derfor er det vigtigt, at du får hjælp til de svære ting.
Du er også velkommen til at ringe ind til os på 116111, hvis du har brug for det
Jeg håber, de voksne lytter til dig og hjælper dig med at få det godt.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen