Viser “ting” på cam

Hej…
Jeg er en pige på 14 år, i de sidste 4 år har jeg gjordt ting, som måske ikk er så smart. har aldrig fortalt det til nogen, men her er min historie: For 4 år siden fandt jeg en hjemme side der hedder gosupermodel, en hjemmeside for piger, hvor man har en model og berømmelse og alt sådan noget. men jeg fandt ud af at der var mange der godt kunne lide at skrive frækt til hinanden, selvom det er imod reglerne på siden. men i 3 år havde jeg tit net 6, på den måde at jeg bare skrev frækt med andre og vi legede vi havde sex.

så fandt jeg siden xxxx.com hvor man kan skrive anonymt med mennesker fra hele verden. men det er udviklet sig til mænd der sider og onanere. jeg ville oss prøve, så jeg fandt en liderlig ældre mand på siden, og oanerede for ham, og sad i forskellige stillinger, nu gør jeg det kun ved mennesker jeg finder på xxxx.dk men vil gerne prøve at stoppe. har aldrig vist mit ansigt, kun min fisse.

er rigtig bange for mine forældre finder ud af det. hvad kan jeg gøre for at stoppe??

OBS: redigeret af BørneBrevkassen

Pige, 14 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 14 Tak for dit brev. Jeg synes, det er rigtig godt, at du har taget mod til dig og fortæller din historie. Jeg kan godt forstå, hvis du har brug for at dele den med andre, når du har gået med den helt for dig selv i 4 år.

Jeg tror, at der er en del unge, der som dig, prøver forskellige grænser af på nettet. På nettet kan man prøve forskellige ting af, uden at vise hvem man i virkeligheden er, og det kan jo både være godt og skidt.
Som jeg forstår det, er du blevet ked af, at du har prøvet at onanere foran fremmede mænd på nettet, og du vil gerne have hjælp til at stoppe det. Jeg forstår godt, du gerne vil stoppe det, da du er bange for om dine forældre finder ud af det..? (Og måske du også har en følelse af, at det er gået for vidt..?)

Du fortæller ikke, hvad det er der får dig til at blive ved med det. Måske er det spændingen eller ophidselsen når du onanerer..? Det kan være at mændende/ fyrene siger noget pænt til dig, som gør at du bliver glad..? Jeg tænker, at du måske skulle gøre dig nogle tanker om, hvad der får dig til det, og hvad det er der gør, at det kan være svært at stoppe. Og så tænke over, om du kunne onanere på en anden måde, hvor du ikke er online..?
Der er jo ikke noget forkert ved at onanere, det prøver de fleste mennesker i løbet af deres liv. Det er naturligt at føle lyst til at mærke sin egen krop og sin seksualitet.

Jeg kan ikke fortælle dig hvordan du skal stoppe med det, men jeg håber at du ved at tænke lidt over det jeg har skrevet kan få hjælp til at stoppe. Måske skal du simpelthen tage en beslutning om at du ikke går ind på xxx.dk mere...?
Jeg forstår på en måde godt at du nødigt vil have at dine forældre finder ud af det. Onani er normalt ikke noget man deler med sine forældre. På den anden side kunne det måske være godt for dig at snakke med nogen om det...? Der findes en hjemmeside for unge om sex som hedder www.sexlinien.dk de har også en rådgivning som du evt. kunne kontakte...?

Du kan også ringe til BørneTelefonen på 116 111 og snakke med en rådgiver om det.
Kærlig hilsen BørneBrevkassen

Hvordan er dit digitale fællesskab?

Når man skriver sammen online, kan tonen hurtigt blive grovere, og vi kan nemt misforstå hinanden. Det kan være fordi, vi ikke kan se andres reaktioner, og derfor ikke opdager, at de måske er blevet kede af det.

Er du blevet mobbet, holdt udenfor eller talt grimt til på nettet, er det ikke okay. Og der er heldigvis en masse voksne, som skal hjælpe dig med at få det stoppet, så du kan få det bedre.

Klik dig videre her og få gode råd til dit digitale liv og fællesskab!

Trin for trin hjælp
Har du været udsat for ulovlig billeddeling? Få hjælp her, hvis nogen har delt et billede eller en video af dig.

Er dine private billeder blevet delt?

billeddeling

Er dine private billeder blevet delt? Eller har du selv delt billeder eller videoer?

Uanset om du selv har delt, har modtaget noget eller selv er blevet krænket, er det det vigtigt, at du reagerer.

Læs mere her og få hjælp til, hvad du kan gøre hvis du er stødt på det eller selv har været udsat for billeddeling. Du kan også få gode råd, læse andre børns breve, quizze eller se film om billeddeling.