Brev
Uvenner
Hej bb
Jeg er en 10 årig pige
Nu til mit problem
I min klasse havde jeg en bedste veninde og vi elsker at lege sammen men da jeg begyndte at lege med nogen andre en hende blev hun hele tiden sur på mig
Og en dag var mig og en af dem jeg bar begyndt at lege med hjemme hos en og min bedste ven ville også havde været med men det måtte hun ikke så da jeg kigget på min telefon på en app der hedder musica.ly så havde hun lagt et billed op af et eller andet og neden under stod der ….. og ……. er de dummeste i verden hun skrev det om mig og min ven og nu hvad jeg ikke hvad jeg skal gøre
Hilsen en 10 årig pige
Pige, 10 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 10 år.
Du lyder til at være en god veninde, der er bekymret for din vendinde og jeres venskab. Måske er din veninde bange for at miste dig, som bedste ven? Måske er det derfor hun bliver sur på dig. Og har skrevet den kommentar til billedet på musica.ly.
Jeg tror, det bedste I kan gøre, er at snakke sammen. Dig og din bedste veninde. Du kan spørge hende om, hvordan hun har det. Fortælle hende at du er ked af, at hun virker sur på dig. Du kan også sige til hende, at du gerne vil være venner med hende. Men at du også har brug for at være sammen andre venner.
Du kunne måske foreslå dine andre venner, at din bedste veninde er med næste gang, I skal noget hyggeligt. Men man kan jo ikke bestemme over andre. Hvis de andre venner ikke er med på den, kan du måske i stedet lave en aftale med din bedste veninde, hvor det bare er jer to der hygger?
Jeg kan læse, at dit venskab med din bedste veninde er vigtigt for dig. Det vil være godt, at din veninde ved det. Det kan være svært når man har en veninde, der virker sur på én. Måske er hun bange for at miste dig. Men I vil nok få det godt sammen igen, hvis I snakker om de ting, der står her i brevet.
Jeg håber, at du kan få en god snak med dine nye venner. Og med din bedste veninde.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen