Brev
spil bug
jeg har fundet en mega klam bug i et spil og jeg ved ikke om jeg kan blivebanet for har brugt den lidt den gør så jeg kan flyve osv spillet hedder world of warcraft og jeg har report den bug 😀
Dreng, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære du
Tak for dit brev. Jeg kan godt forstå, du er bekymret for, om du kan blive banned for at have brugt en bug, for det er bare så ærgerligt at have brugt lang tid på et spil (og måske også penge?), og så miste det hele.
Jeg kan desværre ikke sige med sikkerhed, om du bliver banned, fordi du har brugt den bug til at flyve med, for jeg ved ikke, om det er muligt at se på din spiller, at du har haft "snydt"? Måske vil det kun ske, hvis du bliver taget i det, så mit råd til dig er at holde op med at bruge den bug - selv om jeg godt ved, det kan være fristende.
Du har gjort det rigtige ved at rapportere fejlen, og forhåbentlig bliver den rettet hurtigt, så du og andre ikke bliver fristet til at tage en flyvetur, når det ikke er meningen, at I skal kunne det.
Jeg håber, du får lov at beholde din spiller, og at du med tiden får nogle seje evner (uden at snyde).
Bedste hilsener fra
BørneBrevkassen
Hvordan er dit digitale fællesskab?
Når man skriver sammen online, kan tonen hurtigt blive grovere, og vi kan nemt misforstå hinanden. Det kan være fordi, vi ikke kan se andres reaktioner, og derfor ikke opdager, at de måske er blevet kede af det.
Er du blevet mobbet, holdt udenfor eller talt grimt til på nettet, er det ikke okay. Og der er heldigvis en masse voksne, som skal hjælpe dig med at få det stoppet, så du kan få det bedre.
Klik dig videre her og få gode råd til dit digitale liv og fællesskab!