Brev
Profil
Hej jeg vil gerne have slettet min moviestarplanet bruger fordi den er blevet hacket…
og jeg vil ikke have en hacket profil der kan være med til at min computer får stjålet sine opplysninger!
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige
Øv, hvor irriterende, at din profil er blevet hacket. Det er så ærgerligt, når man har brugt tid derinde og måske har fået masser af venner og ting, som man var glad for.
Jeg ved, at man kan slette sin bruger selv, hvis man har mulighed for at logge ind på den. Hvis din adgangskode er blevet ændret, kan du bede om en ny adgangskode, som du får via din email. Hvis din email også er blevet ændret, kan det være mere besværligt, men så kan du skrive til Moviestarplanet via deres kontaktformular - du kan måske få din far eller mor til at hjælpe dig med det?
Jeg håber, du finder ud af det, og at du ikke er så uheldig at miste din adgangskode en anden gang. Husk altid at læse de sikkerhedsråd, der er på de hjemmesider, hvor du opretter dig som bruger - og husk at lave en snedig adgangskode, som ingen kan gætte.
De bedste hilsener fra BørneBrevkassen
Hvordan er dit digitale fællesskab?
Når man skriver sammen online, kan tonen hurtigt blive grovere, og vi kan nemt misforstå hinanden. Det kan være fordi, vi ikke kan se andres reaktioner, og derfor ikke opdager, at de måske er blevet kede af det.
Er du blevet mobbet, holdt udenfor eller talt grimt til på nettet, er det ikke okay. Og der er heldigvis en masse voksne, som skal hjælpe dig med at få det stoppet, så du kan få det bedre.
Klik dig videre her og få gode råd til dit digitale liv og fællesskab!