Brev
mobil og computer
hej
jeg er en pige på 13 år
og jeg har lige fået en skype profil og selvfølig ville jeg gerne have nogne venner
og jeg havde chattet med mine venner fra min skole men lige pludselig ville en mand gerne chatte med mig og jeg troede det var min onkel så jeg svared manden og pludselig fortalte jeg hvor jeg boede så sagde han til mig at han ville komme og voldtage mig så nu er jeg ræd for han skal komme
hvad skal jeg gøre
hilsen k.a
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 13
Tak for dit brev. Det var da en rigtig dum mand, du mødte på Skype. Jeg forstår godt, at du er blevet bange for, at han skal komme hjem til dig. Desværre findes der nogle dumme typer, som kan finde på at kontakte unge piger på internettet, og nu har du så også mødt en af dem. Nu har du nok også lært på den rigtig hårde måde, at man aldrig skal udlevere sin adresse, telefonnummer eller andet til fremmede på nettet. Heller ikke andre piger, for nogle gange kan det godt være en mand, der udgiver sig for at være en pige.
Umiddelbart tror jeg ikke, at den mand virkelig kan finde på at komme hjem til dig. Jeg tror, at sådan nogle typer kan føle en tilfredsstillelse ved at true andre på nettet. Men selvfølgelig skal du tage det alvorligt, og jeg synes, at det er rigtig godt, at du siger det videre til os. Har du mon også sagt det til dine forældre eller andre voksne? Hvis ikke, synes jeg, at du skal gøre det. Desværre kan man nok ikke finde ud af, hvem den mand var, for så kunne man jo melde ham til politiet. Du er nok ikke den eneste pige, han har truet eller forsøgt at komme i kontakt med.
Jeg synes, at du skal sige det videre til dine forældre, og så kan de vurdere, om de vil sige det videre til politiet. Men som sagt tænker jeg, at du nok ikke behøver at frygte, at han virkelig kan finde på at komme hjem til dig. Du er også meget velkommen til at ringe til BørneTelefonen på 116 111, hvis du har lyst til at tale mere direkte med en rådgiver.
Kærlig hilsen BørneTelefonen