Brev
Hjælp
Hej, jeg var inde og søge lidt på nettet her i dag, og kom til at kligge på et billede på google, var kun inde på siden i ca. 3 sekunder for kunne se med det samme at der oppe i der hvor man skriver “googel.dk” f.eks stor noget med nøgne børn, da jeg så det skyndte jeg mig at lukke ned for det. Er der et sted hvor man kan indberette det så man får lukket ned for sådan en hjemmeside?
Dreng, 21 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære du
Tak for dit brev. Hvor er det godt, du reagerer og beder om hjælp - og det er rigtig godt, at du vil anmelde den side, du har set, så den kan blive fjernet hurtigst muligt.
Du kan anmelde en side med børneporno ved at gå ind på Red Barnets hjemmeside og udfylde feltet med linket til den hjemmeside, du er stødt på. Red Barnet samarbejder med politiet om at få lukket siderne og sporet dem, der står bag.
Hvis du føler dig utilpas efter at have set billeder, som dem du stødte på, er du altid velkommen til at ringe til BørneTelefonen på 116 111 og snakke med en rådgiver om oplevelsen. Det er altid en god idé at få den slags chok vendt med en, der lytter - så tankerne ikke får lov at køre rundt i hovedet.
Venlig hilsen BørneBrevkassen
Hvordan er dit digitale fællesskab?
Når man skriver sammen online, kan tonen hurtigt blive grovere, og vi kan nemt misforstå hinanden. Det kan være fordi, vi ikke kan se andres reaktioner, og derfor ikke opdager, at de måske er blevet kede af det.
Er du blevet mobbet, holdt udenfor eller talt grimt til på nettet, er det ikke okay. Og der er heldigvis en masse voksne, som skal hjælpe dig med at få det stoppet, så du kan få det bedre.
Klik dig videre her og få gode råd til dit digitale liv og fællesskab!