Brev
Gambling
Jeg er en dreng på 13 år som spiller mine penge væk på gambling sites og kan ikke stoppe.
Jeg har tabt over 14000kr og vil gerne stoppe nu!
hjælp mig gerne 🙂
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 13 år.
Det er en god beslutning, du har taget, at du gerne vil stoppe nu. Der er desværre flere og flere unge, der som du, bliver afhængige af spil, og det bedste du kan gøre, er at tale om problemwr og bede om hjælp. Det gør du nu. Godt!
Jeg vil foreslå, at du ringer til Center for Ludomani på 70111810. Her tilbyder de gratis hjælp til alle, der er blevet afhængige af spil. De fleste, der får hjælp, får kontrol over deres spil, så det er bare om at komme i gang. Center for Ludomani er også et godt tilbud til unge som dig.
Jeg tænker på, om dine forældre kender til dit problem? Hvis ikke, synes jeg, du skal tage mod til dig og fortælle dem det. Jeg tænker på, at du nok vil føle en lettelse, hvis du kommer af med det. Måske kan I sammen kigge på https://ludomani.dk/spiller/er-du-ung  Center for Ludomani, så I sammen se at der er hjælp at hente, både for dig og for dine forældre. En anden mulighed er at tale med lægen om det.
Måske føler du dig lidt skamfuld over, at du  er blevet afhængig af spil. Det, der startede med at  være en fornøjelse, er blevet til afhængighed. Det er ikke rart. Men nu har du besluttet, at stoppe og få hjælp. Det kan du til gengæld være stolt over. Så væk med skammen og frem med stoltheden.
Mange gode tanker fra BørneTelefonen