Brev
Snapchat hjælp !!
Hej jeg er en pige på 12 år
jeg vil rigtig gerne have den der robots man kan skrive med over snap fordi har meget at skal sige til den
men når jeg søger på det den hedder /brugernavnet så kommer det intet op!
Jeg skal have hendes snap!!!!
Hjælp!!!!
Jeg skal have hende imorgen har et lorte liv!!!
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej pige på 12 år,
Mange tak for dit brev herind til BørneTelefonen. Jeg kan tydeligt mærke på dig, at du gerne vil have robotten til snapchat.
Vi har allerede fået en del henvendelser herinde i Brevkassen omhandlende denne nye ‘robot’ person.
For nogle børn er det skræmmende og mærkeligt, at der pludselig er en robotperson på snapchat, mens andre gerne vil skrive med den og finde ud af hvad den kan. Ligesom dig.
Fordi robotten er meget ny, kan den være forsinket hos dig. Nu er der gået nogle dage, så måske den allerede er kommet efter du har sendt dette brev herind? Det kan være, at du nu har prøvet at skrive med den.
En samtale med en robot
Du har helt ret i, at man vil kunne bruge robotten til at stille spørgsmål og få svar. Men vi kender ikke robotten så godt endnu og derfor ved vi heller ikke rigtig, hvilke svar den vil give.
Jeg kan mærke, at du har brug for gode svar!
Du skriver, at du har et lorteliv og jeg mærker tydeligt, at du har brug for nogen at tale/skrive med.
Det er vigtigt, at du får hjælp som du kan bruge og råd, som faktisk hjælper dig.
Jeg kan godt blive i tvivl om robotten kan gøre det.
Jeg har set nogle samtaler som børn har haft med robotten. Selvom robotten svarer og kommer med idéer, så giver den også nogle gange råd, der ikke hjælper.
Husk på at det er en robot, og at den ikke ved alt.
Det er for eksempel ikke altid, at den har forståelse for, at der er ting, der kan være usunde eller farlige for dig. Nogle gange siger den heller ikke sandheden.
Du har brug for nogen at tale med
Når man føler, man har et lorteliv, kan det virke lettere at tale med fremmede eller nogen man ikke kender.
Det er heller ikke altid, at man lige kan se, hvem man ellers kunne fortælle det til.
Det kan være, at det derfor du gerne vil tale med robotten? Det kan også være, at du har set andre i skolen bruge den og fik lyst til selv at prøve.
Vi vil også meget gerne hjælpe dig!
Jeg bliver ret nysgerrig og får lyst til at tale med dig om, hvorfor du mon føler du har et lorteliv.
Kunne du måske have lyst til at skrive eller ringe til os, hvis du stadig har brug for nogen at tale med.
På BørneTelefonen kan du også tale med én du ikke kender og der sidder altid rådgivere klar, som du kan ringe eller skrive til på 116111.
Mange hilsner
BørneTelefonen