Forelsket…

Well.. This is kind of akward, but uhm..

Jeg er en gamer girl, og jeg er faldet fuldkommen for spillet Legend Of Zelda, og har nu fået et enormt crush på Link, som en af personerne fra spillet hedder, samt, jeg er optaget af historier, nogle som hedder CreepyPastas, hvor jeg også har fået et crush på en af myterne, Jeff The Killer, som han hedder.

Det gør pænt ondt, at være forelsket i fiktionelle karakterer, og det er altid, kun i friktionelle karakterer. Hjælp tak? Hvordan kan jeg komme mig over dem? De er… Perfekt..

Pige, 13 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 13 år Tak for dit brev. Det er altid svært at komme over en forelskelse, så jeg kan godt forstå, du ikke ved, hvordan du skal komme dig over dem, du er forelsket i, også selvom det er fiktive karakterer.Jeg tror, der er rigtig mange piger på din alder, som godt kan genkende det, at være forelsket i enten en fiktiv karakter eller måske en kendt sanger eller skuespiller, som man godt ved, man ikke bliver kærester med.Du spørger om, hvordan du skal komme over de fiktive personer, som du er forelsket i, og jeg tænker på, hvad du mon allerede har prøvet? Du skriver nemlig, at du altid kun bliver forelsket i fiktive karakterer, så jeg får den tanke, at du tidligere har været forelsket i f.eks. en fra et spil? Hvis det er rigtig forstået af mig, hvordan kom du mon så over den forelskelse?Du skriver, at du er en gamer girl, men måske du også har nogle andre interesser eller noget andet, du kan lide at lave? Nogle gange kan det nemlig hjælpe at man laver noget andet og på den måde tænker på noget andet, og derved glemmer sin forelskelse lidt. Ofte er det nemmere at tænke på noget andet, hvis man laver noget sammen med andre mennesker. Hvis du ikke lige har nogle andre interesser, kunne du måske også mødes med nogle venner eller veninder og spille sammen med dem? Selvom du så stadig spiller og ser de fiktive personer meget, kan det måske distrahere dine tanker lidt, og måske en af dine veninder har det på samme måde som dig?Ofte går forelskelse også over, når bare man giver det tid. Jeg ved godt, at det er et råd, som kan være lidt svært at bruge til noget, men forelskelse kan desværre være svær at gøre noget ved.Jeg håber du kan bruge mit svar til noget. Hvis du har lyst til at tale mere om det eller om noget andet, kan du også kontakte os på BørneTelefonen og snakke med en rådgiver på 116 111. Kærlige hilsner BørneTelefonen

Hvordan er dit digitale fællesskab?

Når man skriver sammen online, kan tonen hurtigt blive grovere, og vi kan nemt misforstå hinanden. Det kan være fordi, vi ikke kan se andres reaktioner, og derfor ikke opdager, at de måske er blevet kede af det.

Er du blevet mobbet, holdt udenfor eller talt grimt til på nettet, er det ikke okay. Og der er heldigvis en masse voksne, som skal hjælpe dig med at få det stoppet, så du kan få det bedre.

Klik dig videre her og få gode råd til dit digitale liv og fællesskab!

Trin for trin hjælp
Har du været udsat for ulovlig billeddeling? Få hjælp her, hvis nogen har delt et billede eller en video af dig.

Er dine private billeder blevet delt?

billeddeling

Er dine private billeder blevet delt? Eller har du selv delt billeder eller videoer?

Uanset om du selv har delt, har modtaget noget eller selv er blevet krænket, er det det vigtigt, at du reagerer.

Læs mere her og få hjælp til, hvad du kan gøre hvis du er stødt på det eller selv har været udsat for billeddeling. Du kan også få gode råd, læse andre børns breve, quizze eller se film om billeddeling.