Brev
Forelsket…
Well.. This is kind of akward, but uhm..
Jeg er en gamer girl, og jeg er faldet fuldkommen for spillet Legend Of Zelda, og har nu fået et enormt crush på Link, som en af personerne fra spillet hedder, samt, jeg er optaget af historier, nogle som hedder CreepyPastas, hvor jeg også har fået et crush på en af myterne, Jeff The Killer, som han hedder.
Det gør pænt ondt, at være forelsket i fiktionelle karakterer, og det er altid, kun i friktionelle karakterer. Hjælp tak? Hvordan kan jeg komme mig over dem? De er… Perfekt..
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 13 år Tak for dit brev. Det er altid svært at komme over en forelskelse, så jeg kan godt forstå, du ikke ved, hvordan du skal komme dig over dem, du er forelsket i, også selvom det er fiktive karakterer.Jeg tror, der er rigtig mange piger på din alder, som godt kan genkende det, at være forelsket i enten en fiktiv karakter eller måske en kendt sanger eller skuespiller, som man godt ved, man ikke bliver kærester med.Du spørger om, hvordan du skal komme over de fiktive personer, som du er forelsket i, og jeg tænker på, hvad du mon allerede har prøvet? Du skriver nemlig, at du altid kun bliver forelsket i fiktive karakterer, så jeg får den tanke, at du tidligere har været forelsket i f.eks. en fra et spil? Hvis det er rigtig forstået af mig, hvordan kom du mon så over den forelskelse?Du skriver, at du er en gamer girl, men måske du også har nogle andre interesser eller noget andet, du kan lide at lave? Nogle gange kan det nemlig hjælpe at man laver noget andet og på den måde tænker på noget andet, og derved glemmer sin forelskelse lidt. Ofte er det nemmere at tænke på noget andet, hvis man laver noget sammen med andre mennesker. Hvis du ikke lige har nogle andre interesser, kunne du måske også mødes med nogle venner eller veninder og spille sammen med dem? Selvom du så stadig spiller og ser de fiktive personer meget, kan det måske distrahere dine tanker lidt, og måske en af dine veninder har det på samme måde som dig?Ofte går forelskelse også over, når bare man giver det tid. Jeg ved godt, at det er et råd, som kan være lidt svært at bruge til noget, men forelskelse kan desværre være svær at gøre noget ved.Jeg håber du kan bruge mit svar til noget. Hvis du har lyst til at tale mere om det eller om noget andet, kan du også kontakte os på BørneTelefonen og snakke med en rådgiver på 116 111. Kærlige hilsner BørneTelefonen